Router som kan få IP fra en DHCP server
Fra : Lars K.

Dato : 25-08-03 22:06

Hej

Jeg har en gammel Router og nu er jeg så uheldig at min nye stofanet er med
DHCP tildelt IP mm som den gamle router ikke understøtter. Hvilken Router
skal jeg vælge når jeg bare skal have to PCer på nettet, uden det store krav
til selve routeren (udover at den skal være billig)?

Lars

Fra : Bent Nielsen

Dato : 25-08-03 22:30

Lars K. wrote:
> [...]
> skal jeg vælge når jeg bare skal have to PCer på nettet, uden det store krav
> til selve routeren (udover at den skal være billig)?

PheeNet BIG-01/4B Broadband Internet Gateway Router
1 WAN port til Internet, 4 LAN porte der fungere som en indbygget 4
ports switch.

denne er enkel og kan de som windowsgerne vi dem skal og den kan købes
hos http://www.add-data.dk/

Fra : ///JJ

Dato : 25-08-03 22:49

"Lars K." <lkj@person.dk> wrote in message news:bidtjf$5ge$1@sunsite.dk...
> [...]
krav
> til selve routeren (udover at den skal være billig)?

Har lige købt en ST Lab Broadband Router (findes via edbpriser.dk) til ca.
340 kr. 4 porte, kan NAT, VPN, DHCP og en del mere.
Virker godt - eneste minus er at den kun har web-interface (minus fordi jeg
er nørd, og gerne vil rode i prompt'er), samt kun 10 regler til forwarding
af porte, men det lyder det ikke som om du får brug for.

mvh
///JJ

Fra : Lars K.

Dato : 25-08-03 23:03

> [...]
> er nørd, og gerne vil rode i prompt'er), samt kun 10 regler til forwarding
> af porte, men det lyder det ikke som om du får brug for.

Hvordan fandt du ud af at det er med DHCP på WAN siden? jeg har nomlig set
en del på EDBpriser.dk men kan aldrig finde info om de er med DHCP på WAN
siden! og det med promten kender jeg godt :) Det er sjovt at lege med men
man kan bare aldrig huske koderne når man lige vil lave en ny portmap el.

lars

Fra : ///JJ

Dato : 26-08-03 10:06

"Lars K." <lkj@person.dk> wrote in message news:bie0tp$vr$1@sunsite.dk...

> Hvordan fandt du ud af at det er med DHCP på WAN siden? jeg har nomlig set
> en del på EDBpriser.dk men kan aldrig finde info om de er med DHCP på WAN
> siden!

Du er nok nød til at dykke ned og ind på producentens hjemmeside, hvis du
vil være helt sikker.
Snip fra www.st-lab.com

"Supports cable modem and xDSL modem (Dynamic/Static IP, PPPoE, PPTP)"

Jeg tror egentlig alle (~de fleste) routere supporterer DHCP på WAN-siden,
ellers ville de ikke være meget bevendt, da rigtig mange ISP'ere smider
deres IP ud til brugerne via DHCP (nogle gange også selvom de har fast IP,
TDC fx).

Om produktet fra ST-Lab må jeg også tilføje at de (indtil videre) har
elendig support. Jeg har skrevet på email og spurgt om der findes en
firmware upgrade, men de har ikke svaret, og der findes intet på deres
hjemmeside under support el. download om produktet. Ret dårligt. Ville have
fat i ny firmware for at finde ud af om det var muligt at lave mere end 10
forwards - ellers kører den faktisk stabil.

mvh
///JJ