Upgradering af firmware - D-Link DI-604
Fra : Christopher Tracy

Dato : 25-08-03 19:23

Hej

Sidder og vil (måske) til at upgradere firmwaren i min router - D-Link
DI-604, og i den forbindelse har jeg et spørgsmål, jeg har fået hentet en
zip fil, hvor firmwaren er i (version 1.81 B1), og i zip-filen er der 2
filer:
20030506-604_181.bin
20030506-604_181.exe
så er det jeg vil høre hvordan det er det skal foregå, har selv en idé; kan
logge på routeren og så ind i Tools og Firmware, og så skal man finde en
fil, og der er det vel *.bin filen jeg skal bruge ?

Eller også kan man "bare" åbne *.exe filen, og så foregår det (næsten) af
sig selv ?

Er jeg på rette spor ?

PS
Har det noget at sige at den firmware jeg har hentet er en B1, og under min
router står B2 ?

Manget tak på forhånd.

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : smple

Dato : 26-08-03 10:24

"Christopher Tracy" <goldartist@"remove-this"yahoo.com> wrote in message

> [...]
> logge på routeren og så ind i Tools og Firmware, og så skal man finde en
> fil, og der er det vel *.bin filen jeg skal bruge ?

D link firmvaren findes her, til danske udgaver af routeren.
http://tsd.dlink.com.tw/info.nsf/download%2Fbroadband?OpenView&Start=1&Count
=30&Expand=6#6
Jeg ved ikke hvordan du har fået 1,81 B1 ??? det lugter langt væk af en beta
version.

Glem Exefilen, brug Tools ... osv. samt .BIN filen.

Version 1.81 er forbedret meget i grænsefladen i forhold til V1.62b2,
specielt omkring FW opsætning.
mvh.
Søren

Fra : Christopher Tracy

Dato : 26-08-03 11:18

Hej

> [...]
> =30&Expand=6#6
> Jeg ved ikke hvordan du har fået 1,81 B1 ??? det lugter langt væk af

Det jeg mener med B1, er at under min router står der HW: B2, der kan også
stå A1 - C2 osv har jeg fundet ud af.

> Glem Exefilen, brug Tools ... osv. samt .BIN filen.

OK

> Version 1.81 er forbedret meget i grænsefladen i forhold til V1.62b2,
> specielt omkring FW opsætning.

Lige nu er der en version 1.80 B2 på.

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : smple

Dato : 26-08-03 12:02

"Christopher Tracy" <goldartist@"remove-this"yahoo.com> wrote in message
<>
> Det jeg mener med B1, er at under min router står der HW: B2, der kan også
> stå A1 - C2 osv har jeg fundet ud af.

Dlink 604 findes i to versioner, en US version samt versionen andre dødelige
(604 H/W:B1).
Den største forskel er at US versionen har en anden type CPU.
Firmwaren til US udgaven er oppe på over 2.1x, mens vi andre må døje med
1.81 eller værre.
check out: http://www.dslreports.com/forum/dlink
Søren.