Switch og Wake-on-lan
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-08-03 21:58

Hej

Kan en switch 'æde' wake-on-lan pakker?

Jeg har her i huset en server kørende hele tiden, en windowsmaskine til
daglig brug, begge tilsluttet hver sin switch. Disse to switches er
linket sammen. Det kører som det skal.

Hvis jeg slutter endnu en pc til samme switch som windowsmaskinen og
bruger et wakeonlan-program fra windows, så starter denne pc som
forventet.
Kører jeg et wakeonlanprogram fra serveren (linux), så starter pcen
ikke. (Her skal det så igennem 2 switches for at nå maskinen).

Nu flyttede jeg omtalte pc ind i samme switch som serveren. Wakeonlan
fra serveren starter stadig ikke pcen. Men nu starter wakeonlan fra
windowmaskine heller ikke den pc.

Så jeg mistænker selvfølgelig min 8-ports Unex switch. Men inden jeg
investerer i en ny switch vil jeg gerne høre om min teori har noget på
sig?

http://www.gartneriet.dk