Hvilket Access Point
Fra : Søren Hanghøj

Dato : 24-08-03 16:19

Jeg har en centrino baseret bærbar, som jeg skal have koblet op på
boligforeningens LAN.
Indtil nu har jeg brugt et net kabel, men jeg vil gerne udnytte det trådløse
netkort i den bærbare.
Hvilket Access Point vil i anbefale mig at købe?
Jeg må tilstå at jeg ikke besidder den store viden inden for netværk, så jeg
håber i kan hjælpe.
Der må gerne kunne tilsluttes flere enheder til AP'et både trådløs og ikke
trådløs.
Den skal ikke være alt for klodset at se på.
Skal det være et 11Mbit eller et 54 Mbit AP?
Jeg ved godt at centrino kun understøtter 11Mbit, men på sigt kunne man
måske få brug 54Mbit.
Som det ser ud lige nu er vi ca. 20 beboere, der deler en linje på ca.
11Mbit. Vi er blevet lovet at linjen bliver opgraderet til en
fiberforbindelse.
på forhånd tak.
mv.
Søren

Fra : Jesper Skriver

Dato : 24-08-03 17:58

On Sun, 24 Aug 2003 17:19:24 +0200, Søren Hanghøj wrote:
> [...]
> netkort i den bærbare.
> Hvilket Access Point vil i anbefale mig at købe?

Linksys laver gode og billige produkter.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : No1

Dato : 25-08-03 21:36

> Som det ser ud lige nu er vi ca. 20 beboere, der deler en linje på ca.
> 11Mbit. Vi er blevet lovet at linjen bliver opgraderet til en
> fiberforbindelse.

At den kører på fiber betyder ikke nødvendigvis at forbindelsen til
internettet bliver hurtigere.