Opsætning af Cisco 677
Fra : Johnjoe

Dato : 24-08-03 16:09

Hej Ng.

Jeg har nu forgæves prøvet på og få min internet opkobling til og virke.
Jeg har bredbånd+ fra tiscali (dr blev lagt ny linie ind i huset), der har
jeg fået et cisco 677 router.
Jeg har så fulgt opsætnings vejledning. Efter opsætning ved tiscali går det
galt. Den vil ikke kendes ved DNS serverne!! Har haft support på, de sidste
10 dage. Men de mener at router er defekt. Har så fået en ny. Den gorde det
samme. Så sende de yderlige en mere. det samme igen. Nu mener de så at det
er opsætning i pc'eren.
Hvis jeg prøver og ping dns adr. får jeg time out! hvad kan det skyldes??
Kan godt pinge adr i routeren, men derfra og ud på nette vil den ikke.

Hjælp

mvh johnjoe

Fra : Peter Jensen

Dato : 25-08-03 10:10

Johnjoe wrote:
> [...]
> Hvis jeg prøver og ping dns adr. får jeg time out! hvad kan det
> skyldes?? Kan godt pinge adr i routeren, men derfra og ud på nette

Hvilken routing protocol bruger du?
Har du sat den til at route imellem de forskellige subnets?

\Peter

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 25-08-03 12:53

Heh! De forsøgte også at sende mig en ny router, men jeg fandt heldigvis
selv ud af at det bare var et kabel der skulle skiftes...

Har du forbindelse fra routeren og til Tiscali? (Altså er der KONSTANT lys i
den grønne WAN lampe, der hedder LINK?)
Hvis den blinker konstant, så er det fordi den forsøge at komme på, men at
der er noget i vejen med f.eks. brugernavn / password.
Hvis den blinker 5 gange, og så en pause og 5 gange og så en pause osv osv,
så er det fordi der slet ikke er forbindelse.

Med venlig hilsen
Lasse Rønlev