Session og function.
Fra : Dan Molberg

Dato : 28-08-03 11:19

Jeg er kommet i problemer, jeg kan ikke smide variabler i en session inde
fra en fumktion. Hvordan gør man det? Jeg har prøvet dette:

function foo() {
global $_SESSION;
$foo = "foobar";
$_SESSION['bar'] = $foo;
}

Men det virker ikke.....

--
Hvem læser dette?
Tilykke du er den første:)

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 28-08-03 11:51

Dan Molberg wrote:
> Jeg er kommet i problemer, jeg kan ikke smide variabler i en session inde
> fra en fumktion. Hvordan gør man det? Jeg har prøvet dette:

> [...]

$_SESSION er global i forvejen...

så du burde blot skrive...

<?php
session_start();

function foo() {
$foo = "bar";
$_SESSION['bar'] = $foo;
}

?>

mvh
Johan

Fra : Dan Molberg

Dato : 28-08-03 12:28

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> wrote in message

> $_SESSION er global i forvejen...
Ja, men som sagt så virker det ikke.

> så du burde blot skrive...
>
> <?php
> session_start();
>
> function foo() {
> $foo = "bar";
> $_SESSION['bar'] = $foo;
> }
>
> ?>
>
> mvh
> Johan

Min session virker og er startet. Det er kun den en variabel som er i
funktionen der ikke kommer med.

--
Hvem læser dette?
Tilykke du er den første:)

Fra : Jacob Atzen

Dato : 28-08-03 11:53

"Dan Molberg" <beyond@repair.void> writes:

> Jeg er kommet i problemer, jeg kan ikke smide variabler i en session inde
> fra en fumktion. Hvordan gør man det? Jeg har prøvet dette:
>
> function foo() {
> global $_SESSION;

Du behøver ikke erklære $_SESSION global, den er altid
tilgængelig. Vær iøvrigt opmærksom på, at global er på vej ud og
erstattet af det noget bedre $_GLOBALS[].

> $foo = "foobar";
> $_SESSION['bar'] = $foo;
> }
>
> Men det virker ikke.....

Sessionsvariable er uafhængige af om de bliver brugt i en funktion.

Har du gjort som beskrevet her:

<http://php-faq.dk/index.php?faq=14>

Jacob Atzen

Fra : Dan Molberg

Dato : 28-08-03 12:27

"Jacob Atzen" <jacob@aub.dk> wrote in message

> Du behøver ikke erklære $_SESSION global, den er altid
> tilgængelig. Vær iøvrigt opmærksom på, at global er på vej ud og
> erstattet af det noget bedre $_GLOBALS[].
I know... Det var bare pga af det var en "løsning" der stod på PHP man
sider.

> Sessionsvariable er uafhængige af om de bliver brugt i en funktion.
Det troede jeg også, men det virker hvis jeg laver det uden funktionen.

> Har du gjort som beskrevet her:
>
> <http://php-faq.dk/index.php?faq=14>
Ja, mine sessions virker ellers fint, det er kun den ene variabel jeg sætter
i en funktion der ikke virker.

--
Hvem læser dette?
Tilykke du er den første:)

Fra : Jacob Atzen

Dato : 28-08-03 12:56

"Dan Molberg" <beyond@repair.void> writes:

> Ja, mine sessions virker ellers fint, det er kun den ene variabel jeg sætter
> i en funktion der ikke virker.

Kunne det tænkes, at den variabel du prøver at sætte ikke har det
indhold du forventer?

Prøv at vise lidt mere kode.

Og vær rar at fjerne det der ikke har relevans for det du svarer på,
det gør det meget nemmere at overskue dine indlæg.

Jacob Atzen

Fra : Dan Molberg

Dato : 28-08-03 13:51

> Kunne det tænkes, at den variabel du prøver at sætte ikke har det
> indhold du forventer?
Ja, den gjore... men jeg har nu fået det til at virke, som jeg vil have det,
men hvad jeg har gjort ved jeg ikke. Men det virker nu...

Men alligevel tak til dem der svarede.

--
Hvem læser dette?
Tilykke du er den første:)

Fra : Mads Møllegaard

Dato : 28-08-03 11:53

har du prøvet :

function foo() {
global $_SESSION;
$bar = "foobar";
session_register("bar");
}

eller uden session_register hvis den allerede er registreret!

noget i den stil!

Mvh
Mads
www.startout.dk

Fra : Dan Molberg

Dato : 28-08-03 12:25

"Mads Møllegaard" <mads@I_HATE_SPAM_MAILSmollegaard.net> wrote in message
> har du prøvet :
>
> function foo() {
> global $_SESSION;
> $bar = "foobar";
> session_register("bar");
> }
>

> eller uden session_register hvis den allerede er registreret!
>
> noget i den stil!
Nææ, ikke i den stil... session_register() bliver ikke brugt mere. Så den
har jeg ikke prøvet.
--
Hvem læser dette?
Tilykke du er den første:)