Hvaffor en ASSOC?
Fra : Ukendt

Dato : 25-08-03 11:34

Hejsa.

Når jeg laver et udtræk fra min tabel i mySQL-databasen (ved hjælp af
menuerne i Dreamweaver MX) får jeg følgende fejl:

"Warning: mysql_fetch_assoc(): 4 is not a valid MySQL result resource in
/STORE/WWW/... o.s.v."

Mint udtræk vises faktisk korrekt under fejlen, men hvad betyder den?

Jeg kan se, at variablen indgår i flg. linie i starten af PHP-dokumentet:

$row_Recordset1 = mysql_fetch_assoc($Recordset1);

og i slutningen skrives mit udtræk i en tabel med følgende kommando:

<?php do { ?>
<?php } while ($row_Recordset1 = mysql_fetch_assoc($Recordset1)); ?>

Kan nogen hjælpe?

På forhånd tak...

Thomas.

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-03 11:55

> "Warning: mysql_fetch_assoc(): 4 is not a valid MySQL result resource in
> /STORE/WWW/... o.s.v."

> Mint udtræk vises faktisk korrekt under fejlen, men hvad betyder den?

Hmm... Jeg kan nu se, at den kun henter første post i databasen, så
tilsyneladende fejler den på den sidste af de to viste linier:

Sikke noget!

Thomas.

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 25-08-03 11:56

On Mon, 25 Aug 2003 12:34:28 +0200
"TS" <.> wrote:

> [...]
>
> <?php do { ?>
> <?php } while ($row_Recordset1 = mysql_fetch_assoc($Recordset1)); ?>

mysql_fetch_assoc() er en funktion, ikke en variabel.
Variabler i PHP, er dem der starter med $, f.eks. $Recordset1.

Fejlen betyder at der højst sandsynligt er gået et eller andet galt under det
query som mysql_fetch_assoc() prøver at hente resultatet af.
Du kan finde manualen til mysql_fetch_assoc() på
http://php.ney/mysql_fetch_assoc

Og det query der fejler kan du sikker finde i en linje lignende:
$Recordset1 = mysql_query( ... );
i din kode.

Mvh.
   Madsen