Hjælp til design!
Fra : Anders Mikkelsen

Dato : 28-08-03 19:05

Hej jeg er igang med at lave en ny hjemmeside.
Jeg er dog imidlertidigt løbet ind i et problem da jeg gerne vil have den
del hvor der står "Status part" i, på denne hjemmeside:
http://www.cs-serv.dk/A-Media/ , til at lægge sig helt op til den bar der er
ovenfor. Derudover vil jeg også gerne have den til at have en højde på 100%
så den altså fylder hele siden ned ligesom resten af designet!

Siden er kodet i HTML og CSS!

Håber der er nogen der kan hjælpe mig!

_______________________________
Anders Mikkelsen // Azeo

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-08-03 22:38

Anders Mikkelsen skrev:

> Jeg er dog imidlertidigt løbet ind i et problem da jeg gerne
> vil have den del hvor der står "Status part" i, på denne
> hjemmeside: http://www.cs-serv.dk/A-Media/ , til at lægge sig
> helt op til den bar der er ovenfor.

Den ligger netop der i Mozilla, men der mangler lidt i IE.

Start med at validere din side. Du har flere alvorlige problemer i
koden - primært manglende eller fejlplacerede slutkoder for div og
table.

Dernæst ville jeg sætte margen og fyld (margin + padding) på td-
elementet til 0.

> Derudover vil jeg også gerne have den til at have en højde på
> 100% så den altså fylder hele siden ned ligesom resten af
> designet!

Giv den en højde på 100% med css.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Anders

Dato : 29-08-03 13:12

Hvor er det jeg kan validere siden? (kan ikke huske ved at være et stykke
tid siden jeg kodede sidst)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-08-03 13:35

Anders skrev:

> Hvor er det jeg kan validere siden? (kan ikke huske ved at
> være et stykke tid siden jeg kodede sidst)

Åh ja, det glemte jeg at fortælle. Du kan validere på
<http://validator.w3.org/> (HTML) og
<http://jigsaw.w3.org/css-validator/> (CSS). Bemærk at html-
validatoren kræver korrekt angivelse af doctype samt tegnsæt før
den vil kigge på en side.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Anders

Dato : 29-08-03 14:02

Er det ikke den rigtige doctype?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-08-03 14:27

Anders skrev:

> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
>
> Er det ikke den rigtige doctype?

Til hvad?

Ovenstående doctype sætter quirks mode i alle browsere med doctype
switch - jf.
<http://gutfeldt.ch/matthias/articles/doctypeswitch/table.html>

Den kan sagtens bruges til at validere siden efter - her har
browser modes ingen betydning. Til gengæld har du så vidt jeg
husker ikke angivet tegnsættet.

Det kan fx gøres således

8859-1">

- placeret i <head>.

NB: Læs gerne min signatur. Det er svært at se hvad du svarer på
når du ikke citerer noget.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Anders

Dato : 30-08-03 09:01

Jeg har nu arbejdet lidt med siden og fået den ned på 5 fejl i HTML koden og
ingen i CSS!
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.cs-serv.dk%2FA-Media%2Fin
dex.php&charset=%28detect+automatically%29&doctype=%28detect+automatically%2
9&ss=1
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=www.cs-serv.dk%2FA-Media%2F
style.css&warning=1&profile=css2&usermedium=all

Men jeg har et problem, i IE 6 lægger den del af siden hvori der står
"Status part" sig ikke helt op til menu delen og teksten skrives så langt
nede på siden som her er tilfældet. Hvor imod den i Mozilla ligger sig helt
op til menuen men ikke har en height på 100%. Hvad skal jeg gøre?

Derudover er cellspacing og cellpadding jo ikke tilladte når jeg skal
validere men det ødelægger jo siden totalt hvis jeg blot fjerner dem. Hvad
skal jeg gøre for at få siden til at validere korekt?
http://www.cs-serv.dk/A-Media/index.php < Normal med spacing og padding
http://www.cs-serv.dk/A-Media/index-u.php < uden spacing og padding
Som det kan ses ødelægger det designet helt hvis man fjerner dem!

Til sidst vil jeg gerne vide hvordan jeg centrerer min hjemmeside i Mozilla
ligesom den er i IE 6?

--

_____________________
Anders Mikkelsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-08-03 13:54

Anders skrev:

> Til sidst vil jeg gerne vide hvordan jeg centrerer min
> hjemmeside i Mozilla ligesom den er i IE 6?

body{
   margin-left: auto;
   margin-right: auto;
   width: 700px;