Downloade billede, ikke vise det
Fra : ///JJ

Dato : 27-08-03 18:00

Hej,

Findes der en metode (enten i html eller et script-sprog) hvormed når man
trykker på et link der indeholder et billede, fx.

så får man "Download dialog boksen" frem i stedet for at billedet bliver
vist?
Det har kun interesse med Windows og Internet Explorer. Jeg ved det der kan
løses gennem fil-type associaseringen, men den løsning kan jeg ikke bruge.

mvh
///JJ

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-08-03 18:09

"///JJ" <jesperhnR-E-M.O.V.E@tdcadsl.dk> skrev

> [...]
> trykker på et link der indeholder et billede, fx.

> så får man "Download dialog boksen" frem i stedet for at billedet bliver

Eneste skudsikre mulighed (svjv) er at zippe billedet.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-08-03 18:10

> [...]

>trykker på et link der indeholder et billede, fx.

>så får man "Download dialog boksen" frem i stedet for at billedet bliver

Uden serverside kan det ikke lade sig gøre, det nærmeste du kan
komme er dette med javascript:

I <head>:

<script type="text/javascript>>
function gem() {
alert("Højreklik og vælg gem destination som...");
window.event.returnValue = false;
}
</script>

og linket:

onClick="gem()">Eksempel</span></a>
--
Knud

Fra : ///JJ

Dato : 27-08-03 21:47

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Uden serverside kan det ikke lade sig gøre,

Hvad vil du foreslå server side?

PS. Tak for svarene.

mvh
///JJ

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-08-03 22:27

"///JJ" <jesperhnR-E-M.O.V.E@tdcadsl.dk> skrev :

>Hvad vil du foreslå server side?

Har jeg ikke spor forstand på, spørg i en af
internet.webdesign.serverside alt efter om du har nulighed for
asp eller php.
--
Knud