fade out lige som jubii...??
Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 27-08-03 06:28

Hvordan laver jeg sådan en fade out effekt lige som www.jubii.dk hvor den
gik fra en side til en anden..! (Det var den gang de lige havde fået nyt
design)

mvh. Rune Thougaard

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-08-03 09:05

Rune Thougaard Kristensen skrev:

> Hvordan laver jeg sådan en fade out effekt lige som
> www.jubii.dk hvor den gik fra en side til en anden..!

Det lyder som det der hedder "page transitions" - eller
sideovergange på dansk. Det er noget der kun virker i IE, og selv
her kan det (heldigvis) slås fra. Regn med at en del personer helst
vil slippe for den slags når de browser.

Jeg kan ikke hjælpe med koderne til det, men du kan prøve at søge
efter page transitions på Google.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 27-08-03 09:09

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> vil slippe for den slags når de browser.
>
> Jeg kan ikke hjælpe med koderne til det, men du kan prøve at søge

Det de havde gjordt var bare at tage et screendump af det gamle og køre
et filter som ændrede sig via Javascript...

Søg evt. på filter css javascript på google :)

mvh
Johan

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 27-08-03 09:42

> Det de havde gjordt var bare at tage et screendump af det gamle og køre
> et filter som ændrede sig via Javascript...

Virker css-filtrene ikke kun i IE?
Er det - hvis det kun skal virke i IE - ikke lettere at benytte sig af meta koder, i stedet for at bruge javascript?

Læs mere på:
http://www.aim-higher.net/transitions.asp
--
Ryan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 27-08-03 11:37

Ryan Kristensen wrote:

> Virker css-filtrene ikke kun i IE?
> Er det - hvis det kun skal virke i IE - ikke lettere at benytte sig af meta koder, i stedet for at bruge javascript?

Jo.... eller der er en mozilla art som vidst hedder noget med
-moz-transperant eller ligende... kan ikke huske den... (er nævnt nogle
steder i mailinglisterne på W3).

Men du skal bruge en Page-Exit samt en rediction... da den skal fade fra
den ene side til den anden.

mvh
Johan

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 27-08-03 16:22

> [...]
> steder i mailinglisterne på W3).
>
> Men du skal bruge en Page-Exit samt en rediction... da den skal fade fra

er det muligt at smide denne her ind i en .css ??

og hvad med de andre har kan de også komme ind i .css ??

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 27-08-03 16:34

> er det muligt at smide denne her ind i en .css ??

Meta-koder har ikke noget med css at gøre, så derfor skal de være i dit html-dokument

--
Ryan