Understøtte rammer
Fra : Olsen

Dato : 28-08-03 11:21

Bruger IE6, Sun java, Xppro+sp1.

I Google står der ofte at min browser ikke understøtter rammer.

Visse sider har jeg også problemer med at indlæse (ex TDC)

Hjælp!!!!

--
Hilsen fra Olsen

snipnospam@olsen.mail.dk

ikke fjerne nospam

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 28-08-03 11:40

"Olsen" <snipnospam@olsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Bruger IE6, Sun java, Xppro+sp1.
>
> I Google står der ofte at min browser ikke understøtter rammer.

Det er fordi google ser teksten i index-filen, hvor folk glemmer at lave
en beskrivelse af siden. (typisk i frontpage og lignende)

> Visse sider har jeg også problemer med at indlæse (ex TDC)

Ingen problemer her (win2000 SP4 IE6.0 SP1) med Sun Java, men måske det
vil hjælpe med JVM:
http://www.sparhobro.dk/faelles/homebanking/download_java.htm

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Peter Loumann

Dato : 28-08-03 12:23

On Thu, 28 Aug 2003 12:40:08 +0200, "Soeren Nielsen"
<soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> wrote:

>Det er fordi google ser teksten i index-filen, hvor folk glemmer at lave
>en beskrivelse af siden.

Jow, men det undrer også mig, for det står vel ikke synligt på siden,
og det er en standard-påstand at google ikke læser meta-tags.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 28-08-03 12:44

"Peter Loumann" <peloda@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Jow, men det undrer også mig, for det står vel ikke synligt på
> siden,
> og det er en standard-påstand at google ikke læser meta-tags.

Det er ikke i metatags det står, men i <noframes>bla bla</noframes> det
står.
og den bliver kun vist hvis browseren ikke kan benytte frames eller hvis
en robot kommer forbi.

Her er et eksempel på en side lavet med frames:
http://hjem.get2net.dk/piamo/
Et rigtigt skræmme eksempel, da selv titlen snakker om at min browser
ikke understøtter frames. Hvis du kigger i koden ser du at den
beskrivelse der er lavet i metatags ikke er den der ses med google.

Link nr. 2:
http://www.google.com/search?q=browser+underst%F8tter+ikke+frames&ie=ISO-8859-1&hl=da&btnG=Google-s%F8gning

Da det ikke afhænger af browseren vælger jeg lige at sættet FUT til
(svar havner i d.e.i.webdesign)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-08-03 14:40

Olsen wrote:

> Bruger IE6, Sun java, Xppro+sp1.
>
> I Google står der ofte at min browser ikke understøtter rammer.

For lige at uddybe de andres svar: Det er ikke din browser, der ikke
understøtter rammer, men den browser (robot) Google benytter. Det er
reelt en besked til Google og ikke til dig, så du skal blot ignorere
teksten.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Olsen

Dato : 28-08-03 20:59

Kim Ludvigsen wrote:
> [...]
> understøtter rammer, men den browser (robot) Google benytter. Det er
> reelt en besked til Google og ikke til dig, så du skal blot ignorere

Jeg har dog stadig rod når jeg ser visse sider. Hvad mangler jeg?

--
Hilsen fra Olsen

snipnospam@olsen.mail.dk

ikke fjerne nospam

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 28-08-03 21:50

> Jeg har dog stadig rod når jeg ser visse sider. Hvad mangler jeg?

Måske Sun Java eller M$ Java

M$:
http://www.sparhobro.dk/faelles/homebanking/download_java.htm

Sun:
http://java.sun.com/j2se/

Ellers så giv et link på en side som driller

Fra : Olsen

Dato : 29-08-03 07:25

Soeren Nielsen wrote:
> Ellers så giv et link på en side som driller

Det gjorde jeg i mit første indlæg. Men ex http://mail.tdconline.dk/
hopper og danser.
Er det nødvendigt at have både Sun og MS ?

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 29-08-03 08:57

> Det gjorde jeg i mit første indlæg. Men ex
> http://mail.tdconline.dk/ hopper og danser.

Min IE6.0 starter SUN Java op når jeg går ind på siden, og den hopper
ikke.
(Windows 2000 SP4 og IE6.0 SP1)

> Er det nødvendigt at have både Sun og MS ?

Der er vist nogle steder hvor det ikke er nok at have SUN, det kan være
netbanker, og så sider som bare ikke har lavet deres applets godt nok.

At dømme ud fra den side jeg linkede til tidligere ser det ud til at
Sparekasse Hobro kræver M$, men er ikke sikker.

Har desværre ikke flere ideer