Skærme
Fijala 3554
TFT og reduced timings.
Fra : Thomas Madsen

Dato : 28-08-03 22:28

Hej,

Er der nogen der ved hvad reduced timings betyder i forbindelse med
TFT-skærme?

Sagen er at jeg har spurgt Matrox om Parhelia kan køre 1920 x 1200 i
DVI og svaret er at det kan det godt hvis skærmen understøtter reduced
timings. Jeg synes bare aldrig at jeg er stødt på det ord før.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 03-09-03 23:45

Thomas Madsen skrev:

> Er der nogen der ved hvad reduced timings betyder i forbindelse med
> TFT-skærme?

Jeg har spurgt en anden afdeling i Matrox om hvad det betyder og
har fået dette svar:

| ..."reduced blanking" (thats the correct term) is supported by
| the least panels. Additional the "reduced blanking" capabilities
| have to be communicated by the panels EDID signal.
| Your panel manufacturer could give you the right information.
| In my oppinion there´s no panel, supporting >1600x1200, without
| supporting "reduced blanking" but I´m not sure at all.

Altså ikke et 100 % sikkert svar.

Jeg har spurgt Samsung om 240T understøtter reduced blanking og
deres svar er:

| Desverre er det slik at denne monitoren kun fungerer med 1920 x
| 1200 i analog mode. Høyeste oppløsning ved DVI er 1280*1024.

Det er i mine øjne forvirrende for jeg har hørt andre 240T-brugere
fortælle at de godt kan køre i 1920 x 1200 DVI, men ifølge Samsung
så kan det altså ikke lade sig gøre.
Jeg kunne godt ønske mig at der var lidt mere tjek på tingene inden
man købte. Man føler jo nærmest at man handler med bind for øjnene.
Selvfølgelig så kan man bare købe via nettet og benytte sig af sin
14 dages returret hvis man ikke er tilfreds, men alligevel...

Madsen.