Skærme
Fijala 3554
Spilleskærm
Fra : Loke

Dato : 27-08-03 14:39

Jeg har "lurket" denne gruppe i en 4-5 dages tid nu - og jeg må ærligt
indrømme at jeg er en anelse forvirret. Jeg anede ikke at der var så
meget at tænke på, når man skal have en ny skærm.

Sagen er den, at jeg leder efter en ny skærm, som hovedsageligt skal
bruges til spil. Det er grafiktunge spil der tales om (pt. Star
Wars:Galaxies) i 1600x1200. Det er et krav. Jeg tror ikke at jeg kan
gå under 20" i størrelsen heller. Jeg har rimeligt god
skrivebordsplads, så jeg er meget i tvivl om det er en god idé at købe
en flad skærm. De er alligevel temmeligt meget dyrere...

Jeg har lige nu kigget på to skærme:
Iiyama 22" HM204DT (CRT)
LG2010P (fundet her i gruppen)

Der er jo ret betydelig pris forskel på de to skærme - over 5.000,-

Er jeg helt i skoven her? Er den flade skærm bedre, bortset fra det
smartere look og mindre pladsforbrug? Måske skal jeg kigge på en helt
tredie? For pokker da, det er svært det her,

/Loke

Fra : Jesper

Dato : 27-08-03 15:14

> Er jeg helt i skoven her? Er den flade skærm bedre, bortset fra det
> smartere look og mindre pladsforbrug? Måske skal jeg kigge på en helt
> tredie? For pokker da, det er svært det her,

Til spil er fladskærmen nok en anelse ringere end CRT skærmen, men det
opvejes imo af den flades fordele.

Den største fordel hos min er at jeg kan sidde ved den flade skærm 12 timer
i træk uden at blive ør i hovedet og få tørre øjene. Hvis jeg gør det med
min gode gamle 19" CRT går der ikke mange timer før det føles som om at jeg
lige er stået op efter at have sovet alt, alt for lidt. Ok, overdrivelse
fremmer forståelsen. Anyway jeg SKAL have tft skærme fremover. Jeg har kørt
i 1600*1200 i mage (?) år og troede at 1280*1024 ville være en brgrænsning
men det er ikke tilfældet - jeg hygger ig i hvert fald.

Jesper

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-08-03 18:00

In dk.edb.hardware.skaerm, Loke <osr@agurk.dk> says...
> smartere look og mindre pladsforbrug? Måske skal jeg kigge på en helt
> tredie? For pokker da, det er svært det her,

ViewSonic Professional P225F. Det er flad (CRT) og yder ganske
fornuftigt.

2048x1536 @ 79Hz
1920x1440 @ 84Hz
1856x1392 @ 87Hz
1600x1200 @ 99Hz

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Loke

Dato : 28-08-03 22:56

On Thu, 28 Aug 2003 18:59:34 +0200, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen
steder.dk> wrote:

>ViewSonic Professional P225F. Det er flad (CRT) og yder ganske
>fornuftigt.
>
>2048x1536 @ 79Hz
>1920x1440 @ 84Hz
>1856x1392 @ 87Hz
>1600x1200 @ 99Hz

Den ser rigtig fin ud - men den er en smule dyrere end Iiyama skærmen,
og så vidt jeg lige kan se er Iiyama skærmen faktisk en lille smule
bedre, er den ikke?

/Loke

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-08-03 15:03

In dk.edb.hardware.skaerm, Loke <osr@agurk.dk> says...
> og så vidt jeg lige kan se er Iiyama skærmen faktisk en lille smule
> bedre, er den ikke?

Det er da muligt at den kan følge med til bedre opløsninger, men det gør
den ikke nødvendigvis bedre. Prøv om du kan få dem begge at se og
sammenlign så. Selv kører jeg på min anden ViewSonic og vil aldrig købe
andet. Hvorfor ikke? Fordi en ViewSonic har et rigtigt godt billede og
nogle rigtigt gode funktioner - alt sammen til en ganske fornuftig pris.
Men mine er jo også 'kun' fra G-serien.