Duer dette?
Fra : Mikael

Dato : 27-08-03 15:58

Jeg skal opgradere min brors computer og vi har lidt kig på dette fra SHG

Bundkort: MSI K7N2 Delta-L, nForce2
Processor: AMD Athlon Barton XP2500+/333 BOX
Ram: 2 X 256 MB HyperX Kingston DDR3200
Grafikkort: ASUS V9520 V.Suite 128 MB Geeforce FX 5200
Strømforsyning: Q-Tec 400W Gold Low Noise
Resten bruger vi fra det han har nu.

Kravene er, at det skal være hurtig, stabil, og gerne så lydløst som mulig.
Desuden må prisen ikke være højere end de 4.180,- + pp, som dette
system koster.
Der bliver ikke spillet de helt store spil.

Mikael

Fra : Jan Jensen

Dato : 27-08-03 16:26

Hej,

> [...]
> Desuden må prisen ikke være højere end de 4.180,- + pp, som dette
> system koster.
> Der bliver ikke spillet de helt store spil.

Fint, jeg ville nok ikke vælge box udgaven, men i stedet købe en
Coolermaster
køler. Vælg ex. DP5-7J51E-OL, som køler til 2600+ , og larmer meget lidt.

RAM er vel egentlig Ok i PC2700 udgave (333Mhz) -PC3200 er jo 400Mhz.

Jeg ville nok også vælge et tilsvarende Asus board, men MSI er garanteret
lige så godt

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Søren Andersen

Dato : 27-08-03 17:52

> Bundkort: MSI K7N2 Delta-L, nForce2

Udmærket valg, jeg har selv et soltek frn2-l med samme chipset.

> Processor: AMD Athlon Barton XP2500+/333 BOX

Box køleren er rigtig god, men var i mit tilfælde ikke god nok til
overclocking. Andre har ikke det problem.
Ellers vil jeg anbefale dig at købe en bulk cpu og dertil en Coolermaster
aero 7 lite fra http://www.atmdata.dk
Den køler rigtig godt, og den er støjsvag (anbefales op til xp3400+).
Der medfølger også en lille drejeknap så man selv kan justere
blæserhastigheden fra fronten/bagsiden af kabinettet.
Som kølepasta kan du købe coolermaster PKT samme sted fra shin etsu. Det er
det vildeste, næst efter "rigtig" shin etsu altså :)
Køler og pasta vil løbe op i ca. 200,-

> Ram: 2 X 256 MB HyperX Kingston DDR3200

Vil da gerne endnu en gang slå på tromme for mine gode erfaringer med
Crucial ram som du køber online på www.crucial.com
De sender med UPS og de var fremme 1 dag efter. 30 dages fuld returret.
Jeg købte 2 x 512 mb pc3200, som jeg kører uden problemer på 2,5 - 2 - 2 - 6
ved 200 mhz.
Det giver sådan ca. 2,9 Gb / s i sisoft sandra :)
Pris for det hele incl forsendelse: 1543,-

> Grafikkort: ASUS V9520 V.Suite 128 MB Geeforce FX 5200

Det der ville jeg ikke købe. Alt andet faktisk :)
Kig istedet efter ati 9500 pro eller til nød 9600 pro hvis det absolut skal
være.
Ellers køb et gf4 ti4200.
Skal det være dx9 og geforce, så må du se om du kan finde et fx5600 til en
rimelig pris, men jeg ville nuppe et 9500 pro anytime.

> Strømforsyning: Q-Tec 400W Gold Low Noise

De er ikke kendt for at lave de fedeste powersupplys.
Jeg ved ikke hvad du skal vælge her, da jeg bare fik en med fra chieftec
sammen med mit kabinet.

> Der bliver ikke spillet de helt store spil.

UPS så ikke dette. Så er grafikkortet jo bedøvende ligegyldigt, medmindre
han sidder og hygger sig med 3d studio eller lignende.
Så vælg et billigt ati pga. den bedre billedkvalitet fra dette kort.

Mvh.
Søren Andersen

Fra : Duelund

Dato : 27-08-03 19:58

> [...]
> Desuden må prisen ikke være højere end de 4.180,- + pp, som dette
> system koster.
> Der bliver ikke spillet de helt store spil.

Det lyder alle tiders.

Det svageste led er dog klart det grafikkort I har valgt. Jeg tror jeg ville
vælge et Radeon med passiv køler.

Jeg har selv en Barton 2500+ på et som jeg er meget tilfreds med. Et must er
Nforce 2 bundkort.

/Tomas

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 27-08-03 19:59

"Mikael" <mj@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ram: 2 X 256 MB HyperX Kingston DDR3200
> Grafikkort: ASUS V9520 V.Suite 128 MB Geeforce FX 5200
> Strømforsyning: Q-Tec 400W Gold Low Noise

Jeg ville droppe det grafikkort.

Hvis han ikke ønsker at spille, så vælg et Nforce2 bundkort med indbygget
grafik (Gforce4 mx). Hvis han gerne vil spille så er ti4200 nok minimum
(eller endnu bedre, Radeon9500pro som nævnt længere oppe).

Geforce5200 er sådan et rigtigt mellem kort.

(ellers har jeg intet at udsætte ;) )