Vi kan lære meget af vor barndom
Fra : Bo Warming

Dato : 24-08-03 18:41

Jeg tror vi alle er indfanget i selvbedrag, som vi fik i social arv fra vore
forældre.

At prøve at huske, og analysere hvordan man var anderledes end andre børn,
kan være en vej til at blive et helstøbt menneske, der ikke bygger sine
planer på dumme livsløgne.

Psykiatri gør det muligt for os at rette vores fejl ved at erkende vores
egne forældres. Lawrence J. Peter

Barndomstiden er aldrig forbi.Der lever altid noget i os fra
dengang, det følger os, og det rækker helt ind i det evige.
Olfert Ricard

Lad lykkeligt anlagte mennesker formere sig, så må menneskeslægten jo engang
blive lykkelig. Karen Blixen

"Unresolved dissonances in the relation of the character and
disposition of the parents, continue to reverberate in the nature of the
child, and constitute his inner suffering. Nietzsche

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Kim Høegh-Guldberg

Dato : 30-08-03 23:55

I bund og grund tror jeg du har været MEGET anderledes end de andre børn.

I bun dog grund tror jeg mest af alt at det handler om at man kan og tør
tage ansvar for sit eget liv, og så måske glemmer udtrykker "den sociale
arv" et øjeblik. Det er et overvurderet udsagn der bruges alt for ofte.
Bevares, noget sandhed er der da i udtrykket, men langtfra i det omfang det
bliver brugt.