Gåseøjne i text-felt
Fra : Torben Brandt

Dato : 24-08-03 14:25

Hej

Jeg vil gerne give et <input type="text">-felt en default værdi.
Problemet er hvis denne værdi indeholder både ' og ", for så duer hverken:
<input type="text" value="Tegnene ' og " er dumme">
eller
<input type="text" value='Tegnene ' og " er dumme'>

mvh Torben

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 24-08-03 15:27

Torben Brandt wrote:

> Jeg vil gerne give et <input type="text">-felt en default værdi.
> Problemet er hvis denne værdi indeholder både ' og "

Anførselstegnene er netop reserverede til angivelse af værdier af
attributter. For at bruge dem som værdier, må du "escape" dem:

Tegn HTML
" &#34;
' &#39;

Se mere på:

http://www.w3.org/TR/html4/sgml/entities.html#h-24.4.1
http://www.bbsinc.com/symbol.html

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fona

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 24-08-03 15:32

Torben Brandt <name@domain.invalid> wrote in

> [...]
> <input type="text" value="Tegnene ' og " er dumme">
> eller
> <input type="text" value='Tegnene ' og " er dumme'>

Du skal bruge koderne for tegnene i stedet for tegnene selv:
' = &#8217; (Right single quote)
" = &#34; (quotation mark)

Se også:
http://www.w3.org/TR/1999/xhtml-modularization-19990406/module_defs.html#a_module_XHTML_Special_Characters