Skærme
Fijala 3554
Sony Artisan.
Fra : Thomas Madsen

Dato : 24-08-03 16:42

Hej,

Der skulle vel tilfældigvis ikke sidde en eller flere i denne gruppe
som har erfaring med det system, eller? I USA koster systemet omkring
$1700 (ca. 11500 kr) og man får en 21" Sony GDM-C520K (som jeg ikke
kender) med reflekshætte plus et efter sigende genialt kalibrerings-
og profileringssystem som er mere eller mindre fuldautomagisk.

Hvis man tænker på prisen for en TFT med tilsvarende egenskaber, så
skal man jo nærmest op i den dobbelte pris, hvis man da i det hele
taget kan få en TFT med samme kvaliteter rent billedmæssigt.

<http://interprod5.imgusa.com/son-641/touch.html>.

Madsen.

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 25-08-03 15:53

Jeg har ikke erfaring med lige netop dette system, men jeg har læst på
sony's hjemmeside om den automatiske justering af kontrast m.v. på baggrund
af en sensor der måler det tilstedeværende lys i lokalet og tilretter
skærmen derefter.
Det lyder genialt, og jeg skal selv til at bestille en Sony 19" LDC-skærm
med netop disse egenskaber, og glæder mig
Mvh Niels

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-08-03 16:51

Niels Hejnfelt skrev:

> [...]
> læst på sony's hjemmeside om den automatiske justering af kontrast
> m.v. på baggrund af en sensor der måler det tilstedeværende lys i

Ja og derudover så laver systemet også selv en farveprofil som
kan bruges i programmer som ved hvad sådan en skal bruges til.
Det eneste minus ved systemet er efter min mening skærmen.
Jeg undrer mig over hvorfor det ikke er GDM-F520'eren de har
koblet det på, men ifølge de tests som jeg har læst indtil nu,
så er GDM-C520K også en fremragende skærm trods det at den
har en højere dot-pitch end GDM-F520 (GDM-C520K har 0.24 hvor
GDM-F520 har 0.22).

Der er bla. en lille test af systemet her:
<http://www.macworld.com/2003/01/reviews/sonyartisan/>

> Det lyder genialt, og jeg skal selv til at bestille en Sony 19"
> LDC-skærm med netop disse egenskaber, og glæder mig

Hvad er det for en TFT-model du tænker på at købe?

Madsen.

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 25-08-03 18:31

> [...]
> <http://www.macworld.com/2003/01/reviews/sonyartisan/>

> Hvad er det for en TFT-model du tænker på at købe?

Jeg har haft kig på 19" SDM S91 til ca. 6400,-, men har lige hørt fra
insider-info at der er en 19" SDM S93 på vej i September til "små" penge,
dvs ca. 6000 i hvid, og ca. 6500,- i sort, og med nogen bedre spec.s end
91'eren, men også med lavere kontrast, nemlig 600:1, så jeg er lidt i tvivl.

Mvh Niels

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-08-03 23:57

Niels Hejnfelt skrev:

> [...]
> "små" penge, dvs ca. 6000 i hvid, og ca. 6500,- i sort, og med
> nogen bedre spec.s end 91'eren, men også med lavere kontrast,

Ja, det er ikke nemt at vælge skærm.
Min Sony FW900 er lige stået af for anden gang, men da der stadig
er garanti på den indtil november i år, ville det nok være dumt
ikke at få den lavet, men jeg er efterhånden ved at være grundig
træt af den. Problemet er bare at når man først har prøvet en 24"
widescreen så bliver man kræsen og har svært ved at gå længere ned
i størrelse og skal man have en TFT i den størrelse, så skal man
vist et pænt stykke på den forkerte side af 20.000 kr. medmindre
at man køber en 23" Apple HD Cinema TFT, men den kan efter sigende
ikke sammen med et Matrox-kort, så det er enten pest eller kolera.

Madsen.