Skærme
Fijala 3554
Viewsonic
Fra : Mads C. J. Barlose

Dato : 24-08-03 11:32

Hej,

Jeg overvejer at købe en fladskærm. Jeg leder efter en i størrelsen 18-19".
Hvilke kan I anbefale? Jeg hænger mest til en viewsonic men hvordan klarer
de sig i spil?

Mvh,

Mads

Fra : Jesper Andersen

Dato : 24-08-03 11:44

hej mads..

Jeg ved ikke så meget om den der viewsonic, men jeg vil anbefale dig Medion
7218 18,1" til 3699 i fona..

jeg arbejder selv i fona, og skal selv have den der 7218 fladskærm. jeg har
osse spurgt omkring mig ang. den der medion 7218, og den skulle klare alt
totalt godt..

mvh.

Jesper

Fra : Jonas

Dato : 24-08-03 13:35

Hej Mads

Jeg har selv en Viewsonic vp171b. Designet er gennemført, billedet står
kanon flot og den kører 3d shooters uden problemer netop pga den lave
responstid på 16 ms, så hvis du kan leve med den kun er en 17" (selv kører
jeg large fonts) så vil jeg klart anbefale dig denne. Prisen er godt nok
noget højere end en 18" medion, men kvalitet koster som bekendt. 0 pixelfejl
på mit eksemplar.

Mvh Jonas.

Fra : Mads C. J. Barlose

Dato : 24-08-03 17:08

Hvordan er det med responstiden? Kan den følge med når det drejer sig om
spil og film?

Mvh.

Mads

Fra : rane

Dato : 24-08-03 14:22

On Sun, 24 Aug 2003 12:31:50 +0200, "Mads C. J. Barlose" <cow@cow.com>
wrote:
> [...]
>Hvilke kan I anbefale? Jeg hænger mest til en viewsonic men hvordan klarer

Hej Mads,

jeg sidder netop foran en Viewsonic VP181B (18 tommer) som jeg fik med
posten i onsdags. Og den er bare lækker på stort set alle punkter.
Designet er gennemført og selve monitoren er stabil og lavet af
kvalitetsmaterialer. Dertil kommer alle dens features som f.eks.:

- Den kan dreje 45grader til venstre og højre
- Den kan højdejusteres
- Den har pivotfunktion, der virker fremragende
- OSD menuen er brugervenlig
- Den har en god Interpolation (skalérbarhed i f.eks. spil)
- USBhub (som jeg dog ikke har testet endnu)
- DVI-D

Billedet er kanonskarpt over hele skærmfladen og farverne er dybe og
realistiske. Spilmæssigt (ja nu kommer det)....er den genial. Har
testet den med følgende spil:

- Battlefield 1942 - kører simpelthen perfekt. Farverne er eminente og
der er INGEN slørren overhovedet

- Counterstrike - er ikke den store CS-gamer, men også dette spil
kører den til stor tilfredshed. Kan ikke finde slørren nogen steder
indtil videre

Så efter at have haft denne monitor i 4-5 dage, kan jeg kun anbefale
den. Er yderst tilfreds med skærmen og så pynter den jo bare på ens
skrivebord ;)

mvh
Rene

Fra : E. Jensen

Dato : 25-08-03 12:53

Har du nogen anelse om den deler panel med Medion 7218 ?

mvh E

Fra : rane

Dato : 25-08-03 13:33

On Mon, 25 Aug 2003 13:52:33 +0200, "E. Jensen"
<FjernMigebbehoegjensenFjernMig@hotmail.com> wrote:

>Har du nogen anelse om den deler panel med Medion 7218 ?

Ved det faktisk ikke - vil dog nok ikke regne med det. Jeg har læst at
flere mener, den er ganske uegnet til FPS-spil og generelt hurtige
spil. "Langsomme" spil skulle den dog klare fint.

Og da min VP181B klarer hurtige spil helt fint, tror jeg ikke det er
samme panel. Vil dog ikke udelukke det helt, fordi VP181B bruger vist
et LG.Philips panel og jeg mener at have læst at der er en Medion
skærm der også bruger et Philips panel.

Men prøv evt. at kontakte Medion?

Fra : Dr.Ralph

Dato : 28-08-03 21:08

> [...]
> Designet er gennemført og selve monitoren er stabil og lavet af
> kvalitetsmaterialer. Dertil kommer alle dens features som f.eks.:

Hej Renè er din Viesonic VP181B en S-IPS panel skærm eller TN+ ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : rane

Dato : 28-08-03 22:27

On Thu, 28 Aug 2003 22:07:57 +0200, "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk>
wrote:
>Hej Renè er din Viesonic VP181B en S-IPS panel skærm eller TN+ ?

Det har samme panel som NEC1860NX og LG1810B, dvs. et S-IPS-panel.
Dog er det et godt et af slagsen eller også har Viewsonic selv lavet
forbedringer andre steder i skærmen, for VP181B er blevet sammenlignet
med NECs 1880SX hvad angår billedekvalitet og performance i spil.

Så jeg er godt tilfreds :)

Fra : Jacob Riis

Dato : 06-09-03 17:00

"rane" <postmasterREMOVE@darkforest.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forbedringer andre steder i skærmen, for VP181B er blevet sammenlignet
> med NECs 1880SX hvad angår billedekvalitet og performance i spil.

Jeg troede at NEC 1860NX havde et IPS panel og ikke et S- IPS panel

--
Jacob

Fra : JS

Dato : 11-09-03 21:41

On Sun, 24 Aug 2003 15:22:23 +0200, rane wrote:
> [...]
> posten i onsdags. Og den er bare lækker på stort set alle punkter.
> Designet er gennemført og selve monitoren er stabil og lavet af

Jeg har læst din post både her og på prad.de og det lyder som en
skærm, man skal have med i overvejelserne. Iflg. Viewsonics specsheet er
den 34cm i dybden, hvilket jeg synes virker af meget sammenlignet med
andre. Foden ser dog ud til at stikke længere ud end selve skærmen -
korrekt?

Da pladsen på mit skrivebord er begrænset, kunne jeg godt tænke mig at
vide, hvor meget man skal regne med, den fylder fra selve skærmen og ind
til væggen, så jeg kan vurdere om siddeafstanden er stor nok.

Nu da den kan højdejusteret, hvad er højden så, når den er lavest og
når den er højst?

Du nævnte noget med evt. billeder i din tekst på prad.de. Ligger du inde
med nogle billeder, som man kan se? Synes det er svært at bedømme
størrelsen og detajler ud fra salgsbilleder.

--
JS