Nforce2 kontra Nforce2 ultra 400
Fra : Geomichael

Dato : 25-08-03 21:07

Hej NG

Hvor meget er der og hente mellem de to chip.

Har i dag et Chaintech 7nil med nforce 2 chip.
Har kig på et asus A7N8X-X

Resten af svinet:
Cpu 2600 XP
768 mb DRR 2700 kingston hyperX cl2
80 GB seagate
ti4200
brænder

Aopen m. 300 Watt

Fra : JK

Dato : 26-08-03 07:50

On Mon, 25 Aug 2003 22:06:52 +0200, "Geomichael"
<geomichael78@hotmail.com> wrote:

>Hej NG
>
>Hvor meget er der og hente mellem de to chip.
>
>Har i dag et Chaintech 7nil med nforce 2 chip.

nforce 400 kan køre de nye AMD fsb400 cpu'er, hvor bundkortet og ram
kører med fsb200. Man hører endda om folk der kører fsb220-240. Fsb200
kræver pc3200 ram, eller bedre. Man kan også overclocke AMD's fsb266
of fsb333 cpu'er til fsb400, eventuelt samtidig med at reducere
multiplier.

>Har kig på et asus A7N8X-X

Arh, så vælger du jo en spare udgave, der ikke har dual ram band, men
kun single. Køb dog et med dual ram band, når du har så meget ram.

>Resten af svinet:
>Cpu 2600 XP
>768 mb DRR 2700 kingston hyperX cl2

er beregnet til fsb166, eller DDR333. Så de helt store fsb'er med
synkron ram hastighed er det næppe til.

Hvad med et msi delta400. Jeg er ikke til chaintech.

mvh

John

Fra : Duelund

Dato : 27-08-03 20:08

"Geomichael" <geomichael78@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Hvor meget er der og hente mellem de to chip.
>
> Har i dag et Chaintech 7nil med nforce 2 chip.
> Har kig på et asus A7N8X-X

Jeg har et A7N8X-X. Er meget tilfreds. Kortet understøtter do ikke dual
channal ram.
/Tomas

Fra : Jakob M

Dato : 28-08-03 09:50

Geomichael wrote:
> Hej NG
>
> Hvor meget er der og hente mellem de to chip.

Meget lidt, Ultra400 er en nyere revision af chipsettet og har officiel
support af FSB på 200 Mhz (400 reklame Mhz). Langt de fleste "gamle" Nforce2
bundkort kan dog sagtens køre 200 Mhz. Den eneste forskel jeg har hørt om er
at de nyere bundkort overclocker en anelse bedre, nogle kommer helt op på
230-240 Mhz FSB.
Ydelsen er fuldstændig den samme, ved samme FSB.

Mvh
Jakob

Fra : Geomichael

Dato : 28-08-03 21:01

Hej.

Jeg takker mange gange- blev også lige lidt kloger..

Jeg venter med en opgradering af bundkort. Køber en diske istedet for, det
har man altid brug for.

mvh
Geo