Hvilket discount bundkort?
Fra : Bo Dudek

Dato : 25-08-03 15:25

Hejsa

Jeg har en extra pc herhjemme, som konen bruger, når der er trængsel.
Her for nyligt gik der et eller andet helt galt, og bundkort, psu samt
grafikkort stod af. Jeg havde dog psu og grafikkort som reservedele og
mangler nu derfor kun et bundkort.

Heldigvis er det ved at være voldsomt billigt at handle, og jeg har
altså nu brug for et billigt ATX bundkort i prislejet 275-350 kr, der
som minimum kan klare en gammel Duron 650Mhz processor.

Jeg får masser af muligheder i det prisleje på edbpriser.dk, men jeg
har ikke voldsomt forstand på chipsæt mm. Hvad skal jeg vælge og
hvorfor?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Kim Nielsen

Dato : 25-08-03 18:16

Vælg et med et Viachipset -- de plejer at funke oproblematisk

Kim

Fra : Thomas

Dato : 26-08-03 19:01

ecs k7s5a

mener jeg har hørt rigtig meget godt om det og så har jeg selv rimelig gode
erfaringer med det! det skulle meget gerne kunne fåes i det prisleje du
nævner men ellers sælges de tit brugt, f.eks på nyhedsgruppen
dk.marked.privat.edb.intern

--
Mvh. Thomas

husk af fjerne "FJERNDETTE" fra min mailadresse

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-03 22:31

Thomas wrote:
> ecs k7s5a
>
> mener jeg har hørt rigtig meget godt om det og så har jeg selv rimelig gode
> erfaringer med det

(nedenstående er ca. en gentagelse af hvad jeg skrev i en anden tråd)

For helv... da. Man anbefaler _stadig ikke_ ECS-bundkort, uden som
minimum at nævne, at man nemt kan gå gennem at skulle returnere flere
defekte eksemplarer inden man får et der kan bruges, og at man i praksis
ikke kan bruge to stænger SDRAM i det(kørende som PC133).
Til den pris ville jeg ikke engang føle mig sikker på at lortet ikke
futter af første gang man tænder for det.
(her mener jeg bundkortet og ikke nødvendigvis processoren)

Hvis man får et defekt første gang, så er besparelsen hurtigt væk.
Man betaler portoen hver gang man sender det retur, og så er der
ventetiden til der kommer et andet..