bundkort stået af ?
Fra : Hilscher

Dato : 24-08-03 19:19

hej NG jeg sad og rodede lidt i min nieces pc en 750 mhz AMD, med et K7VZA
motherboard
Jeg tror motherboardet er stået af, fordi den lugtede pludseligt lidt
brændt, og efterfølgende kan jeg
ikke få liv i noget som helst.. - jeg har testet rammene og HD, samt
grafikkort de er OK." øvøv "
Hvilket MB skal jeg i givet fald erstate det gamle med-- nu er det jo
efterhånden ca 3 år gammelt.
Eller har i nogle erfaringer med dette MB
mvh john

Fra : Søren Andersen

Dato : 24-08-03 22:33

Hmmm mener du k7v5a måske ? 5 kunne måske godt forveksles med Z.
Til en gammel tordenfugl som 750'eren synes jeg det er udmærket. Ville lade
det komme an på, hvorvidt der bruges SD-ram eller DDR ram og om der i det
hele taget skal opgraderes :)

Mvh.
Søren Andersen

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 25-08-03 08:29

Søren Andersen wrote:

> Hmmm mener du k7v5a måske ? 5 kunne måske godt forveksles med
> Z.
<snip>

Nej, han mener givetvis K7VZA, et ganske udbredt KT-133(A)-board
fra ECS. I så fald bruger (brugte) maskinen PC-133 SDRAM, eller
måske PC-100, og et fornuftigt erstatningsboard ville være et
EPoX EP-8KTA3L+ (749,- inkl. fragt hos morgen.dk) eller et andet
lignende bundkort - Aopen AK-73 er bare ét af de øvrige bud.

Kunne du (Søren Andersen) i øvrigt ikke overtales til at svare
under det du svarer på - dette er usenet, ikke jeopardy ;)

Se evt. http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html for en
mere uddybende forklaring af hvorfor det er mest hensigtsmæssigt
på den måde :)

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
Nu med eget domæne.

Fra : Hilscher

Dato : 25-08-03 13:24

Tak for svarene - jeg prøver at få fat i sådan et
det er vel ikke til at støve et op brugt...

Mvh --John--