10 timers Tolkien i biograferne til decemb~
Fra : Martin Andersen

Dato : 23-08-03 14:20

Lyder sgu godt....

http://www.cinescape.com/0/editorial.asp?aff_id=0&this_cat=Movies&action=pag
e&obj_id=39461&type_id=270285&cat_id=270338&sub_id=0

Fra : Martin Andersen

Dato : 23-08-03 14:23
Fra : ea

Dato : 23-08-03 16:02

>http://www.cinescape.com/0/editorial.asp?aff_id=0&this_cat=Movies&action=pag
>
>Det her link er vist nemmere:
>
>http://makeashorterlink.com/?A61F21EA5

tror umiddelbart kun at dette gælder for USA, da de skal lave nye
print med det ekstra materiale

Fra : Jesper

Dato : 23-08-03 17:46

ea <wuoshi@_fjern_jubiimail.dk> wrote:

> tror umiddelbart kun at dette gælder for USA, da de skal lave nye
> print med det ekstra materiale

I princippet kan de nøjes med at lave prints af ekstramaterialet og
splejse det ind, det skulle der ikke være nogen ben i.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Peter Larsen

Dato : 23-08-03 18:23

"Jesper" <none@invalid.invalid> wrote in message
> [...]
>
> I princippet kan de nøjes med at lave prints af ekstramaterialet og
> splejse det ind, det skulle der ikke være nogen ben i.

Erhm, er du klar over hvor stor en opgave det ville være?

Det ville tage enormt lang tid, og give en noget skrøbelig kopi med
mange splejsninger.

Med venlig hilsen
Peter

Fra : Jesper

Dato : 23-08-03 18:36

Peter Larsen <Trump???@pc.dk> wrote:

> Erhm, er du klar over hvor stor en opgave det ville være?
>
> Det ville tage enormt lang tid, og give en noget skrøbelig kopi med
> [...]

Nu vil det jo nok ikke skulle laves i ret mange kopier til f.eks.
Danmark, men det er ikke raketvidenskab at splejse det sammen i en
klippepult og bliver det gjort ordentligt så holder de også. Et nyt
print af så lange film kommer nok op på 20000-25000 kr, nøjes man med
ekstramaterielet slipper man med 5000-8000 kr pr print + 1000 kr for at
få den splejset.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 24-08-03 17:36

Jesper wrote:
> Nu vil det jo nok ikke skulle laves i ret mange kopier til f.eks.
> Danmark, men det er ikke raketvidenskab at splejse det sammen i en
> klippepult og bliver det gjort ordentligt så holder de også.

Da lyden også vil være en del anderledes (da den ligger 16 billeder før
selve billedsiden) skal der klippes enten en scene tidligere eller midt
i en scene. Det er ikke nødvændigvis svært men da det drejer sig om en
del scener vil det tage ufattelig lang tid og højtalerene vil give et
større eller mindre smæld for hver plejsning hvis lyden bliver hentet
fra selve filmrullen og ikke fra CD.

> Et nyt print af så lange film kommer nok op på 20000-25000 kr, nøjes man
> med ekstramaterielet slipper man med 5000-8000 kr pr print + 1000 kr for
> at få den splejset.

Det tror jeg ikke du skal regne med. De nye scener skal tekstes og hvis
man skulle bruge de gamle kopier og sætte de nye scener ind efter
tekstning kræver det langt mere arbejde fra teksningsselskabets side end
en normal film vil gøre og det vil betyde at det nok vil koste mindst
ligeså meget at få tekstet extrascenerne som det ville koste at få lavet
et nyt print. For slet ikke at tale om at teksterne vil være af
forskellig kvalitet filmen igennem da tekstningsmaskinerne ikke vil have
fuldstændig samme indstilling som de havde et år tidligere.

Her snakker jeg ikke engang om filmens kvalitet. Selv hvis den gamle
kopi ikke har kørt særlig mange gange i biografen vil de scener være
mere slidte end de nye og farvekodningen på de nye scener kan være lidt
forskellig fra den originale hvilket vil give en meget ujævn filmoplevelse.

Hvis den lange version kommer op i Danmark ville det derfor undre mig
rigtigt meget hvis man valgte at splejse de nye scener ind og det ville
undre mig mindst ligeså meget hvis moderselskabet overhovedet ville
tillade en sådan fremgangsmetode.

Tenz.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-08-03 12:21

Peter Larsen escribió / skrev

> Det ville tage enormt lang tid, og give en noget skr›belig kopi med
> mange splejsninger.

Desuden er det ikke kun ekstra scener, det er et helt nyt score der er

Fra : Christian Andersen

Dato : 23-08-03 23:23

Jesper wrote:

> I princippet kan de nøjes med at lave prints af ekstramaterialet og
> splejse det ind, det skulle der ikke være nogen ben i.

Der er lavet helt nyt musik til de extendede versioner, så jeg tror at
der ville komme nogle gevaldige hak i musikken, hvis de ekstra scener
bare blev splejset i.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Jesper

Dato : 24-08-03 06:23

Christian Andersen <zv856hm02@sneakemail.com> wrote:

> Der er lavet helt nyt musik til de extendede versioner, så jeg tror at
> der ville komme nogle gevaldige hak i musikken, hvis de ekstra scener
> bare blev splejset i.

Mig bekendt kører DTS lyd fra CD-ROM
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 24-08-03 17:38

Jesper wrote:
> Mig bekendt kører DTS lyd fra CD-ROM

Men hvis DTS-en skulle stå af af en eller anden årsag så skal der stadig
være et lydspor på selve filmen.

Tenz.

Fra : Rasmus

Dato : 23-08-03 19:24

"ea" <wuoshi@_fjern_jubiimail.dk> wrote in message

>http://www.cinescape.com/0/editorial.asp?aff_id=0&this_cat=Movies&action=pa

> tror umiddelbart kun at dette gælder for USA, da de skal lave nye
> print med det ekstra materiale

Gør som andre nørder (mig selv inklusiv).... Find en projekter frem og hold
jeres eget arrangement med Extended DVD'erne inden I tager ind og ser
ROTK....

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-08-03 14:14

Rasmus wrote:

> Gør som andre nørder (mig selv inklusiv).... Find en projekter frem og hold
> jeres eget arrangement med Extended DVD'erne inden I tager ind og ser
> ROTK....

Det er jo altså ikke alle, der har en filmnørd i omgangskredsen.

(nørd ment i den positive forstand, forstår sig)
--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Jim Andersen

Dato : 25-08-03 11:06

Carsten Riis wrote:
> Det er jo altså ikke alle, der har en filmnørd i omgangskredsen.

Jo da. Folk véd det bare ikke

/jim

Fra : PerX ...

Dato : 23-08-03 16:57

In article <4VJ1b.25261$dP1.59350@newsc.telia.net>,
15andersenREMOVETHIS@telia.com says...

> http://www.cinescape.com/0/editorial.asp?aff_id=0&this_cat=Movies&action=pag
>
> Det her link er vist nemmere:
>
> http://makeashorterlink.com/?A61F21EA5

Suk (sorry, can ikke slette artikler *blush*)

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 23-08-03 19:24

"Martin Andersen" <15andersenREMOVETHIS@telia.com> writes:

> http://www.cinescape.com/0/editorial.asp?aff_id=0&this_cat=Movies&action=pag
>
> Det her link er vist nemmere:
>
> http://makeashorterlink.com/?A61F21EA5

OT:

Hvorfor egentlig? Det tager næsten lige så lang tid at skrive, og hvis
man ser bort fra linieskiftet i det første link er det ikke hurtigere
at copy/paste.

Desuden har det første link den fordel at man kan se hvor man kommer
hen.

Christoffer Olsen

http://my.opera.com/dev/discussion/openweb/20030206/

Fra : Lars Funck

Dato : 23-08-03 20:45

"Christoffer Olsen" <christofferolsen@ninja.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvorfor egentlig? Det tager næsten lige så lang tid at skrive, og hvis
> man ser bort fra linieskiftet i det første link er det ikke hurtigere

Det korte link kan jeg uden videre klikke på og blive sendt det rigtige sted
hen. Det knækkede link kræver at jeg åbner en browser, copy paster et par
gange før jeg kan komme derhen. Ikke den store besparelse, men alligevel

> Desuden har det første link den fordel at man kan se hvor man kommer
> hen.

Det er en god pointe. Dog ser man, før man bliver redirected, hvor
makeashorterlink har tænkt sig at sende dig hen.

MVH

Lars

Fra : David T. Metz

Dato : 26-08-03 01:17

Lars Funck skriblede:

> [...]
> rigtige sted hen. Det knækkede link kræver at jeg åbner en browser,
> copy paster et par gange før jeg kan komme derhen. Ikke den store

Hvis man installerer fixet (andet link i min sig.) så knækker linket ikke.
Så er der ikke brug for "forkortertjenester".

David
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 29-08-03 00:40

On 23 Aug 2003 20:23:45 +0200, Christoffer Olsen <christofferolsen@ninja.dk> wrote:

>OT:
>
>Hvorfor egentlig? Det tager næsten lige så lang tid at skrive, og hvis
>man ser bort fra linieskiftet i det første link er det ikke hurtigere
>at copy/paste.

Nu er du vel opmærksom på at i det du quoter er kun halvdelen af
det oprindelige link med?

--
Ask me for directions.

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 29-08-03 09:34

rorschak@mail1.stofanet.dk (Jesper Lauridsen) writes:

> Nu er du vel opmærksom på at i det du quoter er kun halvdelen af
> det oprindelige link med?

Ja, uden linieskift ville det første link være lige så hurtigt som det
sidste.

Christoffer

Fra : PerX ...

Dato : 23-08-03 16:56