Skiferie og camping
Fra : Søren Møller Mogense~

Dato : 23-08-03 11:33

Hejsa,

Vi er blevet de heldige ejere af en autocamper, som vi bl.a. havde tænkt os
at bruge ifm. skiferie.
Er der nogen som kender mulighederne for camping ved skisportssteder????

Eller er der nogen som har nogle erfaringer som de vil dele???

Mvh.
Søren

Fra : T. Hartung

Dato : 23-08-03 11:51

"Søren Møller Mogensen" <smm@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Vi er blevet de heldige ejere af en autocamper, som vi bl.a. havde tænkt
os
> at bruge ifm. skiferie.

tillykke med erhvervelsen.

> mulighederne for camping ved skisportssteder????

Der er masser af muligheder - faktisk har mange C-pladser højsæson i
vinterperioden

> Eller er der nogen som har nogle erfaringer som de vil dele???

høhø... jeg kan desværre ikke hjælpe her. Fruen vil ikke ud med cv fra
oktober til marts !! vi lejer hytter/lejligheder på skiferien. MEN jeg
kikker tit ind på pladsener og længes......... det ser hyggeligt ud. Tænk de
3 bedste ting i verden på éen gang - Ski, Camping og Konen - men det lykkes
vist aldrig - hun giver mig kun lov til 2 ting ad gangen hehe

--
mvh.
T. Hartung

Fra : Pengaard

Dato : 23-08-03 15:47

> [...]
> Er der nogen som kender mulighederne for camping ved skisportssteder????
>
> Eller er der nogen som har nogle erfaringer som de vil dele???

Masser af pladser i både Norden og Østrig ligger tæt på ski-anlæg.
Der findes en klub for ski-camping-entusiaster. Kig her:
http://www.campingskiklub.dk/

Med venlig hilsen
Per N.

Fra : Birgit og Jørgen Jen~

Dato : 24-08-03 08:08

hej Søren

vi er selv på skiferie i norge eller sverige næsten hvert år, vi lejer
hytter, men ved flere af de store skisportssteder er der
helårscampingpladser, og der er alt hvad i har brug for af faciliteter. Vi
har selv prøvet vintercamping en enkelt gang (dog ikke i forbindelse med
skiferie) og der var overhovedet ingen problemer med at holde varmen eller
andre former for problemer - så se i bare at komme afsted.

mvh

Jørgen Jensen

Fra : PEN

Dato : 24-08-03 15:17

> [...]
> Er der nogen som kender mulighederne for camping ved skisportssteder????
>
> Eller er der nogen som har nogle erfaringer som de vil dele???

Vi har flere gange været på ski-camping. Mest i Norge og Sverige, men også
een gang i Østrig. Selv om fruen ikke selv står meget på ski, vil hun gerne
med -så der ER faktisk de 3 bedste ting i verden på (næsten) een gang !
Vi er medlemmer af en lille klub for sådanne entusiaster, kig ind her:
http://www.campingskiklub.dk/

Med venlig hilsen
Per

Fra : Søren Uttrup

Dato : 25-08-03 09:06

> [...]
> med -så der ER faktisk de 3 bedste ting i verden på (næsten) een gang !
> Vi er medlemmer af en lille klub for sådanne entusiaster, kig ind her:

lyder spændende, men kræver det ikke 4 hjulstræk på bilen at komme op de
isede bakker ?

Fra : PEN

Dato : 25-08-03 21:39

"> > > lyder spændende, men kræver det ikke 4 hjulstræk på bilen at komme op
de
> isede bakker ?

I mange tilfælde går det faktisk ikke så meget opad, da mange af
campingpladserne liggger i dalen ved foden af skibakken, men snekæder er det
absolut nødvendigt at have med. De fleste kører i ganske "almindelige
biler" - og i mange tilfælde er der en lejrchef med en traktor eller en
anden campist med en firehjulstrækker, der lige kan hjælpe med at komme helt
på plads.
Med venlig hilsen
Per