Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad bruges et Hoya Excel 1B filter til ?
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 23-08-03 10:04

Hej

Jeg købte en linse for noget tid siden, på dette sad der et Hoya Excel 1B
filter, jeg har ledt lidt på nettet, men kan ikke finde ud af hvad det
bruges til. Umiddelbart er det ikke et UV filter, men hvad er det ?

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Morten Wartou

Dato : 23-08-03 10:13

René Ernst Nielsen wrote:
> [...]
> Excel 1B filter, jeg har ledt lidt på nettet, men kan ikke finde ud
> af hvad det bruges til. Umiddelbart er det ikke et UV filter, men

Så har du tydeligvis ledt forkert. Indtast Hoya 1B i Google, og der kommer
bunker af information, f.eks:
http://www.scandinavianphoto.se/goto.asp?artnr=47045

Altså, et skylight filter.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 23-08-03 10:27

Er Skylight 1B det samme som Excel 1B ??

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111