"Manden bag døren", om "usømmelig omgang m~
Fra : Bo Warming

Dato : 22-08-03 11:00

"Manden bag døren", om "usømmelig omgang med lig"

En midaldrende mands far døde og der var ingen andre pårørende.
Han og far havde ofte drukket på stamværtshuset og som en sidste ære - eller
for at sælge historie til Billedbladet og få denne danske film lavet over
episoden -
kørte han liget bundet bag på motorcyklen til værtshuset og hældte en drink
på ham og så til bedemanden.
Han fik et par tusind bøde kr for "usømmelig omgang med lig"

og jeg søgte dermed at få min japanske kone talt fra sin ide om at hun vil
begraves hvor hendes katte er begravet i min have.
Hvilket der nok kan opnås dispensation til, hvis tinglyst servitut, så evt
køber ikke overraskes af kranit Hamlet-style, hvis fjernvarme-nedlægning
krydser skjult gravsted.

Vedkommer det staten, når der er skrevet dødsattest og ingen mistanke om
mord?

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N