Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Råd ønskes: Cirkulært polfilter
Fra : Jens Bruun

Dato : 23-08-03 08:20

Jeg skal til at investere i et 49mm cirkulært polfilter. Kan I anbefale
mig et produkt og evt. også en forhandler?

--
-Jens B.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 23-08-03 10:02

HEJ
Hvilket kamera skal du bruge det på, og hvor meget regner du med at bruge,
man kan få dem fra 200 kr - meget mere...

Du kan også overveje et Cokin system, med firkantede filtre hvis du regner
med at bruge MANGE filtre...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-08-03 10:35

"René Ernst Nielsen" <cigarer@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket kamera skal du bruge det på, og hvor meget regner du med at
bruge,
> man kan få dem fra 200 kr - meget mere...

Det skal på et Nikon Coolpix 5700. Prisen skal vel helst holder sig
under 1.000,-

> Du kan også overveje et Cokin system, med firkantede filtre hvis du
regner
> med at bruge MANGE filtre...

Jeg skal kun bruge det ene filter.

--
-Jens B.

Fra : Anders Houmark

Dato : 23-08-03 13:31

Jens Bruun wrote:
> "René Ernst Nielsen" <cigarer@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Det skal på et Nikon Coolpix 5700. Prisen skal vel helst holder sig
> under 1.000,-

> Jeg skal kun bruge det ene filter.

Køb et HAMA til 200 kroner hos photoshop.dk ... Du bliver alligevel træt af
det efter et stykke tid, så er det dumt at bruge 5-600 på et Rodenstock
eller BW eller lign..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 24-08-03 22:18

On Sat, 23 Aug 2003 14:31:17 +0200, Anders Houmark wrote:

> Køb et HAMA til 200 kroner hos photoshop.dk ... Du bliver alligevel træt af
> det efter et stykke tid, så er det dumt at bruge 5-600 på et Rodenstock
> eller BW eller lign..

Hvorfor skulle man blive træt af at bruge et pol-filter? Det giver da ingen
mening... Filteret er godt til nogle situationer og måske knap så godt til
andre.

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

(Replace servername in address with: subetha<dot>dk)

Fra : Anders Houmark

Dato : 24-08-03 23:21

Torsten Balle Koefoed wrote:

> Hvorfor skulle man blive træt af at bruge et pol-filter? Det giver da
> ingen mening... Filteret er godt til nogle situationer og måske knap
> så godt til andre.

Tjah jeg bruger ikke mit så frygtelig meget, det er ikke altid der er tid
til at montere det

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk