Link til flere rammesider/frames
Fra : Bo Sørensen

Dato : 23-08-03 00:06

Jeg har bygget min hjemmeside op på flere frames hvor af den en
af frames'ne består af en menu der bygger på simpel hyperlink.
Et andet frame består af et billed der er lang ind som baggrund
på den pågældende side. Et 3. frame er en side hvor der skal stå
tekst på.
Mit problem, består i jeg vil udskifte både billedet og teksten i
de 2 andre frames når man klikker i min menu.
Kort fortalt når man trykker på en knap i menuen skal få vist en
ny side i 2 af frames'ne. Men hvordan gør man det ? Jeg kan kun
få den til at gøre det med et frame når man trykker i et andet.

PS. jeg bruger FrontPage 2000 og kan nogle småting i html, så jeg
håber der er nogen der kan skrive koden til mig eller sige hvad
jeg skal gøre i frontpage 2000.

Hvis du er interesset i af se hvad mit problem er visuelt, så
klik dig ind på http://www.senzala.info

På forhånd mange tak !
Bo Sørensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 23-08-03 01:48

> [...]
> ny side i 2 af frames'ne. Men hvordan gør man det ? Jeg kan kun
> få den til at gøre det med et frame når man trykker i et andet.

Dette kan ikke gøres udelukkende vha. af html.

Sæt dette inden mellem <head> og </head>
<script type="text/javascript">
function opdater(URL1,frame1navn,URL2,frame2navn)
{
parent.frames[frame1navn].location.href=URL1;
parent.frames[frame2navn].location.href=URL2;
}
</script>

og sæt en onclick på dine links:
onclick="opdater('side1.html','frame1navn','side2.html','frame2navn'">Skift indhold i to frames</a>

Da dette ikke har noget med (x)html eller css at gøre har jeg sat opfølgning til clientside gruppen.

FUT: <news:dk.edb.internet.webdesign.clientside>
Svar på dette indlæg henvises til nævnte gruppe og kan kun ses der
Se evt. <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>

--
Ryan