Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Web/digicam
Fra : rAnders

Dato : 22-08-03 23:01

Midt-Data har tilbud på et 2 mb web/digicam til 245,- Er det noget for en
nybegynder inden for digital foto ? Det kan tage billeder i 640 x 480
interpoleret, er det de 2mb pixels de skriver om ?
Der er ikke zoom, men er det nødvendigt ?

rAnders.

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 22-08-03 23:21

>web/digicam til 245
For 245kr får du jo ikke verdens bedste kamera.
Kvaliten ligger ca på det som jeg har i min mobiltelefon, så helt vildt er
det jo ikke.
Men prisen er jo kanon, så jeg ville da slå til hvis du vil tage lidt party
billeder og den slags.
Det dejlige ved sådan en type kamera er at man tør låne det lidt ud og det
er let at betjene.

vh
Jan

Fra : Ivar

Dato : 22-08-03 23:27

rAnders skrev:
> Det kan tage billeder i 640 x 480
> interpoleret, er det de 2mb pixels de skriver om ?

De skriver ikke 2mb, men 2MB og der er en forskel. b står
normalt for bit og B for byte. 2 mega byte er utvivlsomt
størrelsen af den interne flash-rom.
Du skal nok ikke forvente at der er nogen her i gruppen der vil
sige at det er et godt begynder kamera. Du skal regne med at
udprintede billeder vil være ekstremt dårlige og vist på en computer
vil de stadig være ringe. - men selvfølgelig det er da bedre end
ingen ting.

Midt-Data sælger et Canon med 1,2 M pixels til 1100,- kr,
det vil jeg mene er det absolut mindste man bør købe.
Kvaliteten er helt sikkert ganske udemærket til visning af billeder
på en computer (lang de fleste digital-billeder når alligevel aldrig
længere).

Ivar

Fra : rAnders

Dato : 23-08-03 00:20

"Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk> skrev i en meddelelse

> De skriver ikke 2mb, men 2MB og der er en forskel. b står
> normalt for bit og B for byte. 2 mega byte er utvivlsomt
> størrelsen af den interne flash-rom.

øvkay jeg troede ikke det betød så meget om man skrev mb eller MB, hvis man
skulle læse det som det stod ville det vel betyde milli-bit, men eftersom en
bit er en udelelig enhed så kan det vel næppe misforstås, eller har jeg
misforstået noget !?

rAnders.

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 23-08-03 01:05

>interpoleret
Det betyder der sætte en masse "snyde pixels" ind i dit billede for at hæve
opløsning - så antal mb og opløsning giver ikke de reelle tal for dit
kamera.
For 245kr får man som sagt ikke det vilde. Du man tage et billede af en
person på 2-3 meters afstand - det er nok max hvad det kan blive til.

Jan

Fra : den glade dreng

Dato : 23-08-03 09:17

"Jan Emil Christiansen" <info@webmasteren.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> For 245kr får man som sagt ikke det vilde. Du man tage et billede af en
> person på 2-3 meters afstand - det er nok max hvad det kan blive til.

Så lige din hjemmeside, hvordan vil du opnå 30-40 optisk zoom i
forbindelse med et Canon 10D????

Og hvorfor tager du pr time? betyder det, at du ikke arbejder med
billederne, men bare skyder en masse og på den måde håber at tage
nogle gode imellem? Eller syntes du det er ok at kunderne skal betale
for den tid du bruger til lyslægning til de de forskellige positurer???

VH

Per

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 23-08-03 09:31

> Så lige din hjemmeside, hvordan vil du opnå 30-40 optisk zoom i
> forbindelse med et Canon 10D????
Der står det er en drøm.

> [...]
> nogle gode imellem? Eller syntes du det er ok at kunderne skal betale
> for den tid du bruger til lyslægning til de de forskellige positurer???
Jeg er bare fotowannabe. Jeg prøver mig frem. Det er ikke altid jeg aner
hvad jeg laver.
>kunderne
Er programmør. De FÅ kunder jeg pt har lavet foto for er nogle jeg i
forvejen sidder hos som systemudvikler.
Skal jeg være helt ærlig ville jeg tage fotos gratis, men sig det ikke til
nogle

Den primære grund til at jeg har lavet min fotoside er for at kunne trække
fotoudstyr fra.

ps:
Når jeg engang finder ud af hvad jeg snakker om sætter jeg måske zoom
faktoren ned på canon 10D

vh
Jan

Fra : den glade dreng

Dato : 23-08-03 10:26

> Jeg er bare fotowannabe. Jeg prøver mig frem. Det er ikke altid jeg aner
> hvad jeg laver.

Det var måske en ide og begynde på det så.

> Den primære grund til at jeg har lavet min fotoside er for at kunne trække
> fotoudstyr fra.

Nåda, nå men kunne du så ikke lige lave den lidt hurtigere, den tager meget
lang tid at få ned.

VH

Per

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 23-08-03 10:51

> Det var måske en ide og begynde på det så.
Ting tager tid.

> Nåda, nå men kunne du så ikke lige lave den lidt hurtigere, den tager
meget
> lang tid at få ned.
Jo hurtigere båndbredde jo dyrere. Har mange besøgende for tiden på den
server, så båndbredden bliver fordelt mellem alle besøgende.
Jeg har sat farten lidt ned da der er nogle som laver offline kopier af mine
sider - det må de gerne men ikke for fuld kraft. Det koster mig 30kr pr GB i
trafik pt - så det bliver bliver først når den server kommer i dixen at der
bliver fuld power.

Jan