Password
Fra : Lasse Jensen

Dato : 22-08-03 22:54

Hej derude...

På min hjemmeside har jeg et simpelt login script, som
midlertidig løsning.

Koden:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN">
lang="da">
<head>
<title>Skærmopløsning og størrelse på browservinduet</title>
</head>

<script type="text/javascript">
<!-- Dette script og mange flere -->
<!-- findes hos http://www.html.dk -->
<!-- Start

function CheckPassword() {
var username=document.login.username.value;
var password=document.login.password.value;
location.href = username + password+'.htm';
}

// Slut -->
</script>

<form method="post" action="ingen_javascript.htm"
onsubmit="CheckPassword();return false;" name="login">
<pre>
Username: <input type="text" name="username">
Password: <input type="password" name="password">
</pre>
<input type="submit" value="log på"
onclick="CheckPassword();return false;">
</form>

Hvis man taster forkerte bruger eller login oplysninger ind,
kommer man ind på en side, hvor der står siden ikke findes. Jeg
vil gerne have der kommer et lille vindue op, hvor der står
forkert login eller sådan noget lignende.

Det skal være ligesom på
http://users.cybercity.dk/~dsl58854/testcenter/js/jslogin/index2.
html

Prøv at taste forkert med vilje.

Håber I kan give mig koden til det, og vise mig hvor det skal
placeres i ovenstående script.

På forhånd tak

Med venlig hilsen Lasse Jensen....

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Iskold

Dato : 23-08-03 08:59

"Lasse Jensen" <lassejensen1@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> vil gerne have der kommer et lille vindue op, hvor der står
> forkert login eller sådan noget lignende.

Tror bare du skal lave en side der hedder det som den side du får med en
fejlmeddelse, på denne side skriver du skal forkert login eller
brugernavn...og laver så derefter en time slite på fx 5 sek.

altså kopi dette og kald det for det den side med fejlen........fx fejl.asp
længere mede i koden står der content="5 dette er den tid siden skal vises
før den sendes til URL='default.asp'" default.asp er navnet på den side du
geren vil sendes tilbage fx. login.asp...mere er der ikke

<head>
<title>navnet på siden</title>

</head>

Forkert brugernavn eller brugernavn...prøv igen

mvh
henrik

Fra : Lasse Jensen

Dato : 23-08-03 10:29

Iskold wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> <title>navnet på siden</title>

> </head>
>
> Forkert brugernavn eller brugernavn...prøv igen

Hej Henrik eller Iskold.

Det er skam et fint forslag, men jeg tror desværre ikke det kan lade sig gøre.
Som sagt er det et meget simpelt scipt, og det har intet med asp eller php at
gøre. Prøv at gå ind på www.webster.1go.dk, og tast forkert med vilje der hvor
man logger ind. Så prøv at se hvad der står i adresse linien. Der står det, du
tastede ind i felterne. Hvis man taster forkert, går den ikke ind på een
bestemt side, men på den side som man selv har skrevet i felterne. Derfor kan
jeg jo ikke kalde siden noget, da jeg ikke ved på forhånd hvad folk skriver,
og det kan jo være flere hundrede kombinationer.

Har du ellers en anden løsning?

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 23-08-03 11:53

Lasse Jensen wrote:

> [...]

> vil gerne have der kommer et lille vindue op, hvor der står
> forkert login eller sådan noget lignende.

Done! (- meget bedre illustration end den lange kode :) ).

Den side du havner på er jo din 404-side. Dvs at du muligvis kan løse
problemet ved at lægge teksten ind på den - det er helt standard på en
apache-server at man kan lægge en bestemt html-side som er den side man
tilgår hvis man rammer en side som ikke findes.

Det defineres i '.htaccess' - filen, læs mere om det her (øverste link
er OK brugbart)
<http://www.google.com/search?q=htaccess%20404%20vejledning&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8>

Hvis du skal høre mere om .htaccess osv så er dk.e.i.w.serverside den
rigtige gruppe

Hvis du gerne vil have hjælp til at ændre scriptet så skal du over i
clientside-gruppen, det der dér de er gode til at lave javascript.

Jeg vil dog med det samme sige at så vidt jeg kan se så sender den bare
en videre til en side hvis adresse er brugernavnet efterfulgt af
passwordet. I så fald skulle en evt. fejlhåndtering som det du
efterlyser checke om siden findes, og sende brugeren til en default-side
hvis den ikke gør. Hvis det var muligt at lave et clientside-script som
checker om en side findes, ville din password-sikkerhed være komplet
værdiløs.

Med andre ord: der er nok ikke nogen vej uden om at få lavet en 404-side
hvor man kan læse en fejlmeddelelse om at man kan havde tastet forkert
adgangskode eller brugernavn ind.

Du skal i øvrigt have rettet adressen på alle dine 'Tilbage til
forsiden' knapper

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Lasse Jensen

Dato : 23-08-03 23:17

Jesper Brunholm wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Du skal i øvrigt have rettet adressen på alle dine 'Tilbage til
> forsiden' knapper

Hej Jesper.

Det er nu rettet. Det var en fejl jeg godt vidste der var i forvejen, men tak alligevel