MS Windows
briani 27239
Listen over tilgængelige servere er ikke t~
Fra : Carsten Larsen

Dato : 22-08-03 21:58

hej alle

efter at vi har installeret MSblaster patchen på vores W2K server, som
blandt andet kører Wins, kan vi ikke se de andre maskiner på vores workgroup
mere, vi får bare en fejlmeddelelse om at "listen over tilgængelige servere
er ikke tilgængelig"

Så har jeg googlet mig lidt frem til, at Wins Servicen blandt andet bruger
port 135 for at virke, og jeg mener at jeg læste at det også var port 135
som MSBlaster´en brugte, og den skulle jo være lukket nu, da jeg har
installeret patchen fra windowsupdate.

Er der nogen der har nogen gode ideer til hvordan jeg får min workgroup til
at virke igen, uden at kompromittere vores sikkerhed?

mvh Carsten Larsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-08-03 22:08

"Carsten Larsen" <carsten@sundbynetFJERN.dk> skrev :

> [...]
>mere, vi får bare en fejlmeddelelse om at "listen over tilgængelige servere

Måske bedre chance for svar i
news:dk.edb.system.ms-windows.server, det er der dem med specifik
interesse for servere huserer.
--
Knud

Fra : Carsten Larsen

Dato : 22-08-03 22:08

selvfølgelig, jeg poster der istedet

tak for infoen

Fra : Donkeyman

Dato : 23-08-03 12:20

"Carsten Larsen" <carsten@sundbynetFJERN.dk> wrote in

> [...]
> var port 135 som MSBlaster´en brugte, og den skulle jo være lukket nu,
> da jeg har installeret patchen fra windowsupdate.

Jeg kan i hvert fald se at der fortsat lyttes på UDP135 med svchost.exe
efter at patchen er kørt. Måske har din virusupdate eller firewallupdate
filtreret UDP135.

Venligst