MS Windows
briani 27239
NTFS filsystem og win 98
Fra : JJH

Dato : 22-08-03 18:40

Hej NG
Pentium II - 450mhz - 384 ram - 40GB - et "lille" gammelt grafikkort.
Jeg har en rimelig god hurtig 5 år gammel pc. Født med win 95 - opgraderet
til win 98 - senest opgraderet til win xp home.

Jeg ved man kan peppe maskinen op ved at lave fat 32 om til NTFS filsystem.
Men hvis jeg ønsker at gå tilbage til win 98 igen, kan jeg så det?

Hilsen Jette

Fra : jpc

Dato : 22-08-03 18:52

"JJH" <hansenj@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
filsystem.
> Men hvis jeg ønsker at gå tilbage til win 98 igen, kan jeg så det?
Kun ved at formattere og geninstallere XP.
jpc

Fra : JJH

Dato : 22-08-03 19:44

"jpc" <jpc@despammed.com> skrev i en meddelelse

> filsystem.
> Kun ved at formattere og geninstallere XP.
> jpc
vil det sige efter formateringen skal jeg installere xp - får jeg på et
tidspunkt mulighed for at vælge filsystem?
ELLER - mener du, at det er helt udelukket at formatere og lige derefter
installere win 98? - her snakker vi om at jeg har valgt NTFS systemet under
min tidligere installation under win xp?

Jette

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 22-08-03 20:07

> [...]
under
> min tidligere installation under win xp?
Hvis du har valgt NTFS kan du ikke installere win98 uden en gang FDISK og
slette partionen, og oprette en ny, du skal bruge en startdiskette fra WIN
98 hvis du ikke har et program som f.eks partion magic. Du kunne jo også
dele din disk op i to partioner og køre med begge windows, men hvis du er
glad for win 98 hvorfor så skifte til xp`?¿?
Bjarne

Fra : JJH

Dato : 23-08-03 08:38

Jeg havde driverproblemer med mit nye modem. Kunne ikke køre under win 98.

Derefter fik jeg problemer med digitalkamera, kunne ikke køre under win xp.

Printer og scanner har problemer med win xp.

Jeg har invisteret i nyt kamera. Da mit modem ikke "tåler" win 98 (det
skal være 98 SE) beholder jeg win xp.

Men hvis jeg på et tidspunkt ville gå tilbage til win 98 er det rart at vide
hvordan. Jeg er glad nok for win xp - har ikke de store problemer med det.

Jette

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-08-03 13:18

In dk.edb.system.ms-windows, JJH <hansenj@post1.tele.dk> says...
> Jeg havde driverproblemer med mit nye modem. Kunne ikke køre under win 98.
> Derefter fik jeg problemer med digitalkamera, kunne ikke køre under win xp.
> Printer og scanner har problemer med win xp.

Det lyder som om Win2000 er det rigtige valg.

Og gider du ikke kigge lidt på
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 22-08-03 20:49

> [...]

filsystem.
> Men hvis jeg ønsker at gå tilbage til win 98 igen, kan jeg så det?

Nej, win98 kan ikke kære ntfs.

Så hvis du skal installere win98 igen bliver du nødt til formatere disken
med fat16 eller fat32.
(Du kan sikkert også konvertere drevet til fat32 med eks. PartitionMagic, og
så "downgrade" dinxp til win98 - men jeg tvivler på der kommer noget godt ud
af det.)

/Brian

Fra : Martin Schultz

Dato : 23-08-03 11:34

On Fri, 22 Aug 2003 19:40:17 +0200, "JJH" <hansenj@post1.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg ved man kan peppe maskinen op ved at lave fat 32 om til NTFS filsystem.
>Men hvis jeg ønsker at gå tilbage til win 98 igen, kan jeg så det?

Du kan bruge partition magic til at konvertere NTFS til fat32.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.