Væddemål om pingværdi i CS
Fra : Ebbe Jensen

Dato : 22-08-03 17:49

Jeg siger, at man har samme pingværdi om man kører på en 512/512 ADSL
forbindelse, eller om man kører på en 1024/512 ADSL forbindelse. min
modstander mener at man har bedre ping med 1024 end 512.

mvh E (som spiller på boomtown og har adsl-forbindelse hos TDC)

Fra : Ivan G

Dato : 22-08-03 17:53

"Ebbe Jensen" <ebbehoegjensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> modstander mener at man har bedre ping med 1024 end 512.
>
> mvh E (som spiller på boomtown og har adsl-forbindelse hos TDC)

Nix.....burde ikke spille nogen trille....

båndbredden har ikke nødvendigvis nogen indflydelse på pingets hastighed....

Ivan G

Fra : Andrew

Dato : 22-08-03 18:48

> [...]
> modstander mener at man har bedre ping med 1024 end 512.
>
> mvh E (som spiller på boomtown og har adsl-forbindelse hos TDC)

Det handler vel om hvem der er tættest på serveren. jeg kører 256/128 og har
altid under 20, typisk 12-15 og modstanderne med 1 og 2 kbit har meget
dårligere ping end mig.

Mvh Anders

Fra : root

Dato : 22-08-03 19:26

In article <3f464970$0$97235$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Ebbe Jensen wrote:
> [...]
> modstander mener at man har bedre ping med 1024 end 512.
>
> mvh E (som spiller på boomtown og har adsl-forbindelse hos TDC)

Rent teoretisk, så vil man ved en hurtigere forbindelse kunne sende
eller modtage en pakke hurtigere. Ved ping går pakken begge veje.

Men en ping pakke er vel under 50 bytes = 400 bits. Men lad os sige
at den er 512 bits. Så vil den tage 1/1000 sekund = 1 ms om at passere
linien i den ene retnings. Så hvis du har en 1Mbit linie, så vil du
kunne forbedre din ping med ca. 0.5 ms rent teoretisk.

Såfremt du som i spil modtager mange flere pakker end du sender, og
du har en vis belastning på din linie, så vil der typisk være en kø,
og ping kan blive bedre med hurtigere downstream.

Hvis du skifter til rigtige anti-terror spil som Ravenshield, så
er det lige meget, da selv en server ikke bruger båndbredde af betydning.

Fra : SoftMan Brian

Dato : 23-08-03 16:07

"Ebbe Jensen" <ebbehoegjensen@hotmail.com> wrote in message
> Jeg siger, at man har samme pingværdi om man kører på en 512/512 ADSL
> forbindelse, eller om man kører på en 1024/512 ADSL forbindelse. min
> modstander mener at man har bedre ping med 1024 end 512.

kommer an på:

Hvis du f.eks. laver en:
ping europe.battle.net -l 1024

er der tydelig foreskel på 1024 og 512 kbit.

Det kommer an på hvor store pakker det pågældende spil bruger, om du reelt
vil få foreskel.

De fleste spil bruger relativt små pakker, hvorfor adsl hastigheden er
ubetydelig (sammenlignet med andre faktorer).

Fra : SoftMan Brian

Dato : 23-08-03 16:09

"SoftMan Brian" <Brian_Hoey@hotmail.com> wrote in message
> De fleste spil bruger relativt små pakker, hvorfor adsl hastigheden er
> ubetydelig (sammenlignet med andre faktorer).

glemte lige at sige... har i væddet sprut, har i begge tabt, har i væddet
penge, har i begge vundet .

Fra : E. Jensen

Dato : 25-08-03 15:46

Hehe, nu har jeg glemt hvad vi væddede :9) Men tak for svarene!