napper/bider
Fra : MorTil3

Dato : 22-08-03 16:37

hej gruppe

Nogen gange når vi møder andre mennesker.. Hvis jeg f.eks går hen til nogen
for at tale med dem, så hopper min hund helt umotiveret op ad dem. I dag bed
han en mand i hånden. Ikke hårdt, men så han ku mærke det. Hvorfor mon den
gør det, og hvad kan jeg gøre for at undgå lignende tilfælde. Det virker som
om han bare er helt overstadig, for at komme hen og hilse, men han behøver
jo ikke gøre det med tænderne!!!

Birgit

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 22-08-03 17:32

On Fri, 22 Aug 2003 17:37:14 +0200, "MorTil3"
<flynderborgens@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>om han bare er helt overstadig, for at komme hen og hilse, men han behøver

Hej Birgit

Hvis hunden er trænet vil jeg foreslå at du får hunden under kommando
inden du er henne ved den anden person. Få hunden i 'plads', og når du
stopper op får du hunden i 'sit' eller 'dæk'. Du irettesætter
selvfølgelig når hunden ikke adlyder.

Hvis dette går fint kan du evt. indøve nogle kommandoer som er knap så
stramme, hvis hunden og personen godt må hilse, f.ex. 'rolig' til når
hunden vil tage magten af ivrighed.

Og hvis hunden ikke er trænet - ja så er der en god grund til at
begynde at træne.

PS: Jeg går ud fra at der ikke er tale om en hvalp.

Mvh
Søren

Fra : NEWS

Dato : 22-08-03 17:40

Hej Birgit, det gør min hund også men i min sitiuation er det fordi han
underkaster sig fordi jeg er lederen. Kunne han komme til det vil han bide
let eller slikke mig i mundvigen som tegn på underkastelse.
Poul