Til Regal
Fra : Søren Voigt

Dato : 22-08-03 15:51

Kære Steen Hauerbach,

Nu har du tidligere vist dig i trådene om regal, og jeg håber, at du som
importør af produktet vil svare på nogle simple spørgsmål.

a) Kan du ikke be- eller afkræfte at foderet er GMO-frit - det vil sige
garanteret frit for genmodificerede organismer? Ikke noget med 0,x% - for
det siger alle jo (uden dermed at kunne kalde deres foder GMO-frit) - men
virkelig ***frit*** for GMO. Grænsen for hvornår GMO skal deklareres er 1%,
men under 1% må man stadig ikke kalde sit foder for GMO-frit med mindre det
virkelig _er_ garanteret helt frit for GMO.

b) Kan du ikke forklare os hvorfor hverken den amerikanske eller den danske
hjemmeside indeholder den information om produktet som du tilbyder at sende
hvis jeg oplyser min adresse til dig? Hvorfor er I så hemmelighedsfulde med
jeres produkt?

c) Hvorfor er Regal så dyrt? Har foderet nogle særlige egenskaber eller er
det fragt og konkurrencerne på www.regalpetfoods.com jeg skal betale for?

d) Gør det indtryk på dig, at flere indlæg i gruppen (f.eks.
http://www.google.com/groups?q=regal+group:dk.fritid.dyr.hund&hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=TrFo9.84385%24Qk5.3792479%40news010.worldonline.dk&rnum=8
og
http://www.google.com/groups?q=regal+group:dk.fritid.dyr.hund&hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=3f185a0d%240%2448893%24edfadb0f%40dtext02.news.tele.dk&rnum=6
for slet ikke at nævne de indlæg der var i tråden "Til Søren Voigt og
Punish" hvor flere personer havde meget kritiske bemærkninger til
produktet)?

e) Og så svarede du alrdig på mit spørgsmål i tråden "Regal foder". "Hvad
kan retfærdiggøre at transportere hundefoder over Atlanterhavet? Ca. 8% af
et moderne fuldkostprodukt er vand (jeg ved godt at Regal ikke ønsker at
deklarere vandindholdet i sit produkt, men det gør jo kun spørgsmålet endnu
mere relevant). Det vil sige hver gang vi transporterer en 15 kg. sæk over
fra USA har vi fragtet rundt med over 1 liter vand. Hvordan kan det være
bæredygtigt?

f) Hvad mener du helt præcist når du i dit indlæg i gruppen kalder produktet
for "naturligt"?

g) Hvad er i hovedtræk indholdet af det famøse 24-siders dokument som man
kun kan få hvis man sender dig sin postadresse?

Som sagt håber jeg at du vil svare på disse spørgsmål.

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : regal

Dato : 31-08-03 01:09

"Søren Voigt" skrev d. 22-08-03 15:51 dette indlæg :
> [...]
man
> kun kan få hvis man sender dig sin postadresse?
>
> Som sagt håber jeg at du vil svare på disse spørgsmål.

Jeg har så sent som idag svaret, men jeg kan ikke se det på skærmen.

mvh

steen hauerbach

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Voigt

Dato : 31-08-03 12:34

"regal" <regal.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har så sent som idag svaret, men jeg kan ikke se det på skærmen.

Der er sikkert gået noget galt med din første posting. Dette kan i hvert
tilfælde læses - så prøv igen.

Mvh
Søren Voigt

Fra : Søren Voigt

Dato : 01-09-03 21:04

"regal" <regal.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har så sent som idag svaret, men jeg kan ikke se det på skærmen.

Hej gruppe,

Er der nogen der har set regal's indlæg som ikke kommer frem?

mvh
Søren Voigt

Fra : LH

Dato : 06-09-03 09:46

> Er der nogen der har set regal's indlæg som ikke kommer frem?

Næh.... tankevækkende?

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-09-03 18:35

On Mon, 1 Sep 2003 22:03:53 +0200, "Søren Voigt"
<soren_voigtfjerndette@hotmail.com> wrotd:

> [...]
>
>Hej gruppe,
>
>Er der nogen der har set regal's indlæg som ikke kommer frem?

,,nej jeg har heller ikke set det, hmm men det kan jo også være meget
svært at sende det igen "ironi" vi kan vist lige så godt indse at
han ikke _kan_ svare på spørgsmålene !ellers havde han jo nok gjort
det for længst!"

men han vil godt vil lave reklame for regal uden at kunne dokumentere
noget som helst ! han havde vist undervuderet læserne i denne NG og
troede at vi alle bare ville sluge reklamen råt, men heldigvis er der
nogen der er kritiske over for hvad de propper i deres hund.

If you talk with the animals they will talk with you and you will know each other.
If you do not talk to them you will not know them, and what you do not know you will fear.
What one fears, one destroys

CHIEF DAN GEORGE