Åbning i Frame
Fra : Mette Christiansen

Dato : 22-08-03 15:47

Hejsa alle!

Jeg har et problem, som jeg håber, at nogle kan/vil hjælpe mig
med, da jeg
ikke selv kan hitte ud af det her problem!!!

1. problem:
Min hjemmeside er med en frame/ramme, og nu har jeg fået en ven
til at leve
en menu i den....sådan en rulle ud og ind en(???er ikke så god i
det her
sens fagsprog!!!), og når jeg så trykker på linksene til de
sider, som er på
min hjemmeside, så åbner de ikke i framen/rammen!!!
Er der nogle der kan hjælpe?????
Jeg har set at der er nogle koder som man skal indsætte, men jeg
kan ikke
sætte dem ind, da der så går kludder i koderne.... Kan i hjælpe??

2. problem:
På menuen, så har man lavet sådan, at når man fører musen over
teksten, så
laves der mellemrum mellem bokstaver og anden skrift mv. Jeg kan
ikke
fjerne det! Kan I også hjælpe med det?

Jeg kan evt. sende min index-fil, hvis der er nogle, som kan
hjælpe med at indsætte koderne...

Håber virkelig meget på hjælp!!!

Mange hilsner Mette Christiansen
http://home19.inet.tele.dk/lovestar

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 22-08-03 16:01

"Mette Christiansen" skrev
> [...]
> ikke
> fjerne det! Kan I også hjælpe med det?
>
> Jeg kan evt. sende min index-fil, hvis der er nogle, som kan

er det siden http://home19.inet.tele.dk/lovestar der skulle være et problem
på?

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive web-designer

Fra : Mette Christiansen

Dato : 22-08-03 20:22

Hejsa,

Nej, det er ikke på http://home19.inet.tele.dk/lovestar der er et problem.

Hvis du tror du kan hjælpe, så kan jeg sende dig siden, hvor problemet er.
Bare send mig din mail-adresse.

Mange tak!

Hilsen Mette

Fra : pepss

Dato : 23-08-03 10:51

"Mette Christiansen" skrev
> [...]
>
> Hvis du tror du kan hjælpe, så kan jeg sende dig siden, hvor problemet er.

jeg kan se på det link du har givet til jens at det er noget med Java
scripts og det har jeg over hovnede ikke styr på så det kan jeg desværre
ikke hjælpe med sorry!

Fra : Mette Christiansen

Dato : 23-08-03 11:05

> [...]
>
> --
> pepss
> den ordblinde der prøver at blive web-designer

Det er okay - mange tak for interessen ellers!

Hilsen Mette

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-08-03 16:05

Mette Christiansen skrev:

> 1. problem:
> Min hjemmeside er med en frame/ramme, og nu har jeg fået en ven
> til at leve en menu i den....sådan en rulle ud og ind en

Er det menuen på <http://home19.inet.tele.dk/lovestar/> du taler
om? Det er altid en god ide med at linke til en side der viser
problemet.

> og når jeg så trykker på linksene til de sider, som er på
> min hjemmeside, så åbner de ikke i framen/rammen!!!

Hm - måske er det ikke den menu alligevel (fra adressen i din
signatur). Den virker overhovedet ikke i min normale browser
(Mozilla), mens den virker udmærket i IE (links åbner i rammen).

> Jeg har set at der er nogle koder som man skal indsætte, men jeg
> kan ikke
> sætte dem ind, da der så går kludder i koderne.... Kan i hjælpe??

Du er nødt til at være lidt mere konkret. Koden - eller rettere,
parameteren - for hvor et link skal åbne hedder target. Den bruges
således:

Det vil åbne linket i rammen "main". Man definerer en rammes navn
med parameteren name.

> [...]
> teksten, så
> laves der mellemrum mellem bokstaver og anden skrift mv. Jeg kan

Forslag: Drop javascriptmenuen og lav ganske almindelige links i
stedet. Det vil virke i alle browsere, og du slipper helt
automatisk for mellemrummet.

I stedet for <td onclick="laitaTeksti('news.htm');">Nyheder</td>
skriver du

> Jeg kan evt. sende min index-fil, hvis der er nogle, som kan
> hjælpe med at indsætte koderne...

Det er meget bedre at give et link (hvad du måske allerede har
gjort).

> http://home19.inet.tele.dk/lovestar

Er det siden her vi taler om?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mette Christiansen

Dato : 22-08-03 20:30

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> skriver du

> Det er meget bedre at give et link (hvad du måske allerede har

Hej Jens,

Nej, det er ikke på den side...siden er slet ikke på nettet, da den
skal afløse den som jeg har på den adresse jeg skrev. Jeg har lige
lagt den ud, dog uden at de sider, som den linker til er lagt ud -
se http://tulear.topcities.com/index1.htm

Somsagt, så aner jeg ikke ret meget om det fagsprog, og har ret
mange problem med de koder, og det gør det ikke bedre, at det er en
finne som har lavet den!!!

Håber du kan hjælpe, og tak for hjælpen indtil videre!!!

Hilsen Mette Christiansen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-08-03 09:44

Mette Christiansen skrev:

> Jeg har lige lagt den ud, dog uden at de sider, som den linker
> til er lagt ud - se http://tulear.topcities.com/index1.htm

Hm - ovenstående link giver en fejl 404 (siden ikke fundet).

NB: Hvis du nøjes med at citere den tekst du besvarer direkte, er
det lettere at overskue dine indlæg.
--
Jens Gyldenkærne Clausen