MS Windows
briani 27239
xp shutdown ikke automatisk
Fra : Ps

Dato : 22-08-03 15:40

I forbindelse med fejlsøgning på ofte forekommende reboots, har jeg
afinstalleret sp-1.
Men efterfølgende vil min xp ikke slukke af sig selv, når jeg trykker
"start/luk komputeren/sluk"...for så kommer der ekstra "det er nu klart at
slukke for windows" el.lign, og jeg bliver nødt til at trykke på selve
komputerens tænd/sluk knap..
Hvordan får jeg fjernet denne sidste besværlighed?
P.sørensen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 22-08-03 15:52

Ps skrev:

> Hvordan får jeg fjernet denne sidste besværlighed?

Udfra titusind tidligere indlæg om samme emne i denne gruppe tyder
det på at du skal ind i Kontrolpanel > Strømstyring > APM, hvis
du da ellers har det faneblad derinde, og placere et flueben ved
'Avanceret strømstyring',

Madsen.

Fra : Ps

Dato : 22-08-03 16:20

, hvis
> du da ellers har det faneblad derinde, og placere et flueben ved
> 'Avanceret strømstyring',

Jamen det har jeg desværre ikke ! Så de første titusind indlæg kunne jeg
altså ikke bruge. Har du andre forslag?

P.sørensen

Fra : ofa

Dato : 23-08-03 07:50

Yderligere Information
Windows XP kan komme ud for et problem under start, der resulterer i en
STOP-fejlmeddelelse. Afhængigt af systemkonfigurationen bliver
fejlmeddelelsen på den blå skærm muligvis ikke vist længe nok til at
registrere fejloplysningerne. Sådan kan du indhente vigtige oplysninger
om STOP-fejlmeddelelser og undersøge årsagen:
Højreklik på Denne Computer, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på Indstillinger under Start og genoprettelse under fanen
Avanceret.
Klik for at fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Genstart automatisk
under Systemfejl, og klik derefter på OK.
Mvh Ole

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Madsen

Dato : 22-08-03 17:24

Ps skrev:

> Jamen det har jeg desværre ikke ! Så de første titusind indlæg
> kunne jeg altså ikke bruge. Har du andre forslag?

Prøv: <http://support.microsoft.com/?kbid=810903>.

Madsen.