Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Solnedgang ved Ærøskøbing
Fra : Kenneth

Dato : 22-08-03 11:18

Hej

På vores tur til Ærø tog jeg dette billede:
http://www.ziax.dk/showpicture.php?id=216
Desværre havde jeg ikke stativ med, så ISOen blev sat lidt op.
Kommentarer?

Mvh

Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 22-08-03 11:27

>Kommentarer?

Jeg synes det er helt vildt flot. God spejling i vandet.

Fra : Ole Larsen

Dato : 22-08-03 11:41

"Kenneth" <news@REMOVEziax.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.ziax.dk/showpicture.php?id=216
> Desværre havde jeg ikke stativ med, så ISOen blev sat lidt op.

smukt
Mvh
Ole

Fra : Tom Wagner

Dato : 22-08-03 12:26

On Fri, 22 Aug 2003 12:17:33 +0200, "Kenneth" <news@REMOVEziax.dk>
wrote:

>http://www.ziax.dk/showpicture.php?id=216
>Desværre havde jeg ikke stativ med, så ISOen blev sat lidt op.
>Kommentarer?

Smukt, stemningsfuldt og velkomponeret!
Ville en forgrund af en slags, der kunne give lidt mere dybde mon
forbedre eller ødelægge billedet?

Hilsen Tom

Fra : Qrt

Dato : 22-08-03 13:09

On Fri, 22 Aug 2003 13:26:22 +0200, Tom Wagner <tomwag@worldonline.dk>
wrote:
>Smukt, stemningsfuldt og velkomponeret!
>Ville en forgrund af en slags, der kunne give lidt mere dybde mon
>forbedre eller ødelægge billedet?

Jeg er enig; virkelig et flot billede!

Personligt tror jeg billedet ville blive ødelagt med mere forgrund -
det ville under alle omstændigheder straks blive et HELT andet
billede.

Jeg ser netop billedets styrke i
1) de symetriske, næsten komplementære farver
2) den svage antydning af dybde der opstår via den let skrånende
strandkant ind i billedet, fra højre mod venstre, som følges op at den
tynde landtange fra venstre, som forsvinder ud i baggrunden i
billedets midte. (prøv at dække landtangen med en finger og oplev
forskellen)
3) bådens placering i forhold til ovenstående punkt, der giver en
næsten perfekt balance i billedet (prøv også her at dække båden med en
finger og se forskellen)

Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal mene om den lille sorte prik i
venstre side af billedet, der ligger symetrisk med båden (faktisk er
der 2 når man ser godt efter). Efter at have fået øje på den(m) fanger
det mit blik hele tiden. Hvis det var mit billede ville jeg
eksperimetere lidt med evt at fjerne dem.

Qrt

Fra : Kenneth

Dato : 22-08-03 13:58

> [...]
> det mit blik hele tiden. Hvis det var mit billede ville jeg
> eksperimetere lidt med evt at fjerne dem.

De er væk nu.

Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 22-08-03 13:47

Hej Kenneth,

> På vores tur til Ærø tog jeg dette billede:
> http://www.ziax.dk/showpicture.php?id=216

Jeg synes du kan være stolt af dette billede. Farvespillet er fantastisk og
spejlingen rigtig god!

De to prikker i venstre side af billedet ville jeg dog prøve at fjerne. Man
kan ikke undgå at se dem .

/Glenn
(Remove "REMOVETHIS" in the end of my e-mail to reply.)

Fra : Kenneth

Dato : 22-08-03 13:55

> De to prikker i venstre side af billedet ville jeg dog prøve at fjerne.
Man
> kan ikke undgå at se dem .

Hej

Har lige kigget på alle dem jeg tog, og de to prikker er der på alle
billederne. Jeg tror, det er bøjer el. lign. Var bange for det var støv på
D60'eren. Men jo, det ville være pænere uden dem. Jeg forsøger at fjerne dem

Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Kenneth

Dato : 22-08-03 13:58

> De to prikker i venstre side af billedet ville jeg dog prøve at fjerne.
Man
> kan ikke undgå at se dem .

De er væk nu.

Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 22-08-03 14:00

"Kenneth" <news@REMOVEziax.dk> wrote in news:45m1b.53438$Kb2.2456103
@news010.worldonline.dk:

> [...]
> http://www.ziax.dk/showpicture.php?id=216
> Desværre havde jeg ikke stativ med, så ISOen blev sat lidt op.

Dejligt billede - og jeg er ellers ikke meget for landskabsbilleder.. Du har
dog været lidt hård med JPG kompressionen, billedet fylder kun 13 Kb og det
kan ses (jeg troede faktisk først at det var fra et lomme-digicam). Man kan se
tydelige JPEG kompressionsartefakter i grænsen mellem det mørke område i
horisonten og så himlen til venstre i billedet..

Prøv med en størrelse på omkring 40-50 kb.

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
Photos at http://www.darling.dk

Fra : Kenneth

Dato : 22-08-03 14:10

> [...]
> horisonten og så himlen til venstre i billedet..
>
> Prøv med en størrelse på omkring 40-50 kb.

Hej Navnebror.

Jeg ved godt, jeg var lidt hård. Jeg skal prøve at lave en bedre

Kenneth
www.ziax.dk

Fra : .J.S...

Dato : 22-08-03 14:03

> [...]
> http://www.ziax.dk/showpicture.php?id=216
> Desværre havde jeg ikke stativ med, så ISOen blev sat lidt op.

Meget flot, fortjener at være noget større.
Har du prøvet at snitte lidt af top og bud, så det bliver lidt mere panorama
?
Det er ikke sikkert det er bedre, men en mulighed..

Har du forøvrigt tænkt over at horisonten altid er i øjenhøjde ? ,-)

mvh/JS

Fra : Mikkel B. S.

Dato : 22-08-03 14:33

> [...]
> http://www.ziax.dk/showpicture.php?id=216
> Desværre havde jeg ikke stativ med, så ISOen blev sat lidt op.

Hej Kenneth

Det er du da sluppet meget godt fra. Billedet er skarpt og faverne flotte.
Det gør ikke noget, at horisonten er midt i billedet, da der er andre
gennemgåene
linjer i billedet som er med til at skabe en god komposition.

--
Mvh. Mikkel B. Siebken
(Slet "SLETDETTE" i min e-mail, for at skrive til mig direkte.)