kan man fjerne pumpekassen på et Juwel 160~
Fra : BO

Dato : 22-08-03 09:16

Er der nogen der har haft succes med at fjerne den fra fabrikken monteret
pumpe/filter/varme kasse i et Juwel akvarie. min plan er så at jeg vil have
et externt filter og bygge et pumpehoved (for cirkulations skyld) og varme
ind i baggrunden.
ideer/råd modtages ?

Hilsen Bo

Fra : Brian \(Guruen\)

Dato : 22-08-03 15:22

Jeg har selv fjernet mit i mit 70l.. Jeg tog en hobbykniv og skar forsigtigt
ned imellem glasruden og pumpehuset.. Og ved at forsigtigt hive i det kom
det løs til sidst.. Det er limet på med alm. akvariesilikone ser det ud til.
Så det kan lade sig gøre, bare brug en god lang kniv så du kan komme ind og
skåre de klatter over som holder det på plads.

Mvh Brian