MS Windows
briani 27239
Win95 Adresse import
Fra : Henrichsen

Dato : 22-08-03 09:30

Windows 95 er erstattet med Win2000pro. Jeg har klonet
al data til en anden harddisk, som jeg så forestiller mig, at
jeg kan importerer fra.
Jeg vil gerne gemme alle mine E-mail adresser, og foldere,
indbakke, udbakke osv, som ligger i Outlook Express.
Jeg har prøvet, men kan ikke finde ind/udbakke, og kun ca. 1/5
af adresserne?
Er her en som kan hjælpe?

Venligst,
Martin.

Fra : Cox

Dato : 22-08-03 10:24

On Fri, 22 Aug 2003 10:30:23 +0200, Henrichsen wrote:

> [...]
> indbakke, udbakke osv, som ligger i Outlook Express.
> Jeg har prøvet, men kan ikke finde ind/udbakke, og kun ca. 1/5

Det nemmeste ville nok være at eksportere dem fra OE på Win95 maskinen, men
hvis det ikke er muligt så prøv at søge efter filerne (vælg "Søg" fra
Start-menuen). Mail-filerne har endelsen "*.dbx" og adr-kartoteket "*.wab".
De kan så kopieres over i OE's mappe på Win2k-drevet.

Fra : 3066@c.dk

Dato : 24-08-03 05:43

Det letteste er at få en hotmail addr. mens du endnu har win95 , derefter
opdat. du så til win 2000 når du så går til din hotmail, er alt som du havde
i win95 (folder og email addr.)

mvh. u3066

Fra : MKH

Dato : 24-08-03 23:16

Jeg har haft en hotmail adresse i ca. 6 år, men kan ikke se
hvordan den skal kunne hjælpe mig nu???
Mine mails som jeg gerne vil bevare ligger i Outlook Express 4,
som er det nyeste postprogram som arbejder med Windows95.
Lige nu har jeg en gammel harddisk med Win95, som kan bootes, og en
nyetableret harddisk med Win2000, som der også kan bootes på.
Er der noget jeg ikke forstår, som kan få mine mails fra den gamle
harddisk og over på den nye, må du meget gerne skrive igen.

Venligst,
Martin.

Fra : MKH

Dato : 24-08-03 23:09

Jeg kan ikke eksporterer fra Win95 harddisken.
Mailfilerne hedder ikke .dbx, men .idx, og .mbx, og der findes
ikke .dbx filer på den harddisk der har Win95.
Jeg er heller ikke i stand til at importerer dem fra Win2000.

Martin.

"Cox" <cox@get.to> wrote

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-08-03 00:54

"MKH" <mkhenrichsen@mail.dk> skrev :

>Jeg kan ikke eksporterer fra Win95 harddisken.
>Mailfilerne hedder ikke .dbx, men .idx, og .mbx, og der findes
>ikke .dbx filer på den harddisk der har Win95.
>Jeg er heller ikke i stand til at importerer dem fra Win2000.

Prøv i Outlook Expressgruppen, der er sikkert nogen, der kan
hjælpe dig der.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-08-03 14:39

Hej MKH, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Mailfilerne hedder ikke .dbx, men .idx, og .mbx, og der findes
> ikke .dbx filer på den harddisk der har Win95.

Gem dem alle (dvs. alle mbx _og_ tilhørende idx-filer)

> Jeg er heller ikke i stand til at importerer dem fra Win2000.

Jo, via OE. Læs det lille afsnit her (og det med "/mail/'samlige
filer'" er vigtigt, når de skal importeres):
<http://insideoe.tomsterdam.com/faqs/how.htm#importOE4>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : MKH

Dato : 25-08-03 23:43

Tak, tak, og tak igen!

Det var tricket med at importerer fra mappen "før", der gjorde det...

Martin.