DOS <> Win98
Fra : Nico de Jong

Dato : 22-08-03 10:02

Hej
Jeg har brug for at hænge en DOS maskine på et netværk hvor der i forvejen
er 3 Win98 maskiner. Jeg har kun brug for at kunne flytte filer fra DOS
maskinen.
Hvordan gøres det nemmest?
Jeg har kigget på Google, men der snakker man kun om FTP programmet der
ligger i Windows.
Tak for hjælpen

Nico

--
-- It has been noticed, that hackers and other lowlifes use my e-mail
address as a hiding place.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-08-03 11:08

Nico de Jong skrev:

> [...]
>er 3 Win98 maskiner. Jeg har kun brug for at kunne flytte filer fra DOS

Hvorfor kan du ikke installere Windows (evt. 95)?

--
Bertel

Fra : Nico de Jong

Dato : 22-08-03 12:17

> Hvorfor kan du ikke installere Windows (evt. 95)?

Det kunne blive min "nødudgang"
Nico

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 22-08-03 11:15

"Nico de Jong" <nico@DUMPTHISfarumdata.dk> writes:

> [...]
> maskinen.
> Hvordan gøres det nemmest?
> Jeg har kigget på Google, men der snakker man kun om FTP programmet der

Hvis det er et engansbehov, ville jeg nok tage en Knoppix-CD (en
linux-variant, der kan køre fra CD uden behov for at installeres) og
overføre via samba.

Hvis det er en mere permanent løsning, skal du have en DOS-driver til
dit netkort, en TCP/IP-stak og ftp eller tilsvarende. Det har jeg dog
aldrig prøvet at have med at gøre, så jeg er nok lidt blank her...

/Rasmus

To alcohol!
The cause of - and solution to - all of life's problems!
-- Homer Simpson

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 22-08-03 11:18

> [...]

> maskinen.
> Hvordan gøres det nemmest?
> Jeg har kigget på Google, men der snakker man kun om FTP programmet der

Måske det her kan vise sig at være nyttigt (jeg har aldrig prøvet dem
selv):

http://www.smashco.com/wattcp.asp

/Rasmus

It needs to be fast, fairly easy to implement, but above all easy to
use. It doesn't need to be able to do absolutely everything, though
that would be nice
-- Julian Field

Fra : Nico de Jong

Dato : 22-08-03 12:16

"Rasmus Bøg Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk> skrev i en meddelelse

> Måske det her kan vise sig at være nyttigt (jeg har aldrig prøvet dem
> selv):

Det ser godt ud. Hvis det ikke lykkes, ¨må jeg nok lægge en Win95 eller
noget lignende på maskinen. Det ville jeg helst have været foruden.
Vi får se

Nico

Fra : Thore Sorensen

Dato : 22-08-03 12:54

On Fri, 22 Aug 2003 11:02:28 +0200, "Nico de Jong"
<nico@DUMPTHISfarumdata.dk> wrote:

> [...]
>maskinen.
>Hvordan gøres det nemmest?
>Jeg har kigget på Google, men der snakker man kun om FTP programmet der

Den absolut nemmeste løsning er et parallel link-kabel og så Fastlynx
til DOS på 2 maskiner (din DOS maskine og en af W98-maskinerne)
Har kørt med den løsning i årevis...bevares...det er ikke hurtigt - men
det fungerer...

--
Venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952 - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
Croma 2.0 'ie' 1993 - Pluto 1.2 '60SX' 1997 - Adria 'Unica' 502LH 1996

(fjern 'Z'-erne hvis du mailer direkte)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-08-03 12:54

Thore Sorensen skrev:

> [...]
>til DOS på 2 maskiner (din DOS maskine og en af W98-maskinerne)
>Har kørt med den løsning i årevis...bevares...det er ikke hurtigt - men

DOS 6 har indbygget de nødvendige programmer til det (Interlink).
Men det er jo ikke netværk. Den ene maskine låses.

Og det *er* langsomt - 115 kb/s.

--
Bertel

Fra : Bent Nielsen

Dato : 22-08-03 14:49

Nico de Jong wrote:
> [...]
> maskinen.
> Hvordan gøres det nemmest?
> Jeg har kigget på Google, men der snakker man kun om FTP programmet der

Brug da den fri MS dosclient som der er driver til på alle netkort
diskkette eller cdrom.

Men eller bruge at flytte disken over som slave det er da det lettes
hvis man bare vil trække filer over den ene gang
Eller må du prøve en af de andre måder som der er omtalt i denne tråd.

Jeg har op til flere maskiner som gør bruge af den fri MS DOS client, da
den bruges i til noget DOSBOX print m.m i andre OS