Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mikrofoto
Fra : V. Bentsen

Dato : 19-08-03 21:27

Er der nogle der har erfaring med affotografering af mikrofilm fra
"mikrofilmaflæser". Det være sig billeder, breve osv. Jeg tænker på brug
af digital kamera.
Er der særligt man tage sig iagt for?
mvh
Verner

Fra : Peter Schrøder

Dato : 20-08-03 07:31

"V. Bentsen" skrev...
> Er der nogle der har erfaring med affotografering af mikrofilm fra
> "mikrofilmaflæser". Det være sig billeder, breve osv. Jeg tænker på brug
> af digital kamera.
> Er der særligt man tage sig iagt for?

Du tænker på at affotografere selve skærmen?
I så fald skal du tænke på reflekser.
Det bedste ville være en tragt, lavet
af sort stift karton, hvor den åbne ende passer
til skærmens størrelse og du så fotograferer
gennem hullet i tragten.
Forudsætningen er naturligvis at dit kamera
kan fokusere på den givne afstand.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : V. Bentsen

Dato : 20-08-03 16:40

Peter Schrøder <nospample@se> wrote:

> [...]
> til skærmens størrelse og du så fotograferer
> gennem hullet i tragten.
> Forudsætningen er naturligvis at dit kamera

Ja jeg har tænkt mig at affotografere skærmen direkte.