Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A300 - overførsel af foto
Fra : Zalza

Dato : 19-08-03 20:53

Hej

Jeg har vundet et Canon A300 kamera.

Nårh men... hvordan kan jeg overføre filerne fra kam. til pc. via ''denne
computer'' > og så ''drev navn''
(som kameraet opretter når det bliver sat til usb)

For problemet er nemlig at det _ikke_ opretter et nyt drev - det starte bare
nogen af canons programmer til overførsen af billeder.

Jeg har flere digikam. hvor jeg bruger den med at et nyt dreav kommer frem
og så overfører jeg på den måde - hvilket jeg forretrækker.

Hvordan slipper jeg for at bruge programmerne og i stedet får et drev frem.
?

/Zalza

Fra : Peter Schrøder

Dato : 20-08-03 07:36

"Zalza"skrev
> Jeg har flere digikam. hvor jeg bruger den med at et nyt drev kommer frem
> og så overfører jeg på den måde - hvilket jeg forretrækker.

Tilslut dine gamle digicams eet af gangen og ændr (godt ord!)
drevbogsta så de istedet for "E" eller "D" kommer til
at hedde "R" eller "S" eller lignende. De skal bare hedde
noget forskelligt.
Det er sandsynligvis en drevbogstavs-konflikt, der er
årsag til kameraet ikke dukker op som drev.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Zalza

Dato : 20-08-03 11:06

Jammen hvordan gør i andre Canon brugere ?

Min er mere eller mindre tvunget til at bruge programmet ZoomBrowser EX som
følger med.

(ps. jeg bruger win98se)

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 20-08-03 11:55

Zalza wrote:

> Jammen hvordan gør i andre Canon brugere ?

Jeg har købt en USB2 kortlæser, det går hurtigere og jeg synes det er en
del mere praktisk at arbejde med en zoombrowseren. Den er godt nok
blevet bedre, men den er ikke lige så god og praktisk som at have kortet
som selvstændigt drev.

Har du imidlertid prøvet at hente USB drivere og programmer fra
powershot.com, det er ikke umuligt at det er muligt at få dit kamera til
bare at 'lege kortlæser' i stedet for partout at skulle bruge zoombrowseren.

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : emj

Dato : 20-08-03 13:16

On Wed, 20 Aug 2003 12:54:35 +0200, Jesper Brunholm
<nospam@brunholm-scharff.dk> wrote:

> [...]
>del mere praktisk at arbejde med en zoombrowseren. Den er godt nok
>blevet bedre, men den er ikke lige så god og praktisk som at have kortet

Du har da kortlæseren som selvstændigt drev i stedet for. Hvad er
problemet?
Hilsen emj

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 20-08-03 13:48

emj wrote:

> Du har da kortlæseren som selvstændigt drev i stedet for. Hvad er
> problemet?

Med kortlæseren ER der ikke noget problem - det var netop uden den jeg
ikke var tilfreds med zoombrowser.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Zalza