Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Godt køb? Canon Digital IXUS 400
Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 19-08-03 16:55

Hej med jer.

Min kære mor har fundet ovenstående kamera som hun gerne vil give min far i
fødselsdagsgave. Jeg er så blevet "hyret" til at undersøge om dette kamera
er pengene værd, og om man evt. kan få samme kvalitet til mindre penge,
eller bedre kvalitet til samme penge?

Kameraet skal bruges til "familiebrug". Dvs på rejser, til festlige
lejligheder og deslige. Altså ikke det store hobbyfotografering. Dog sker
det at der bliver brug for en forstørrelse hvis der skulle være nogle ekstra
gode billeder i kassen.

Har I nogle umiddelbare kommentarer til dette kamera, eller evt. links til
anmeldelser af kameraet?

Mvh
Morten Bock

Fra : Ragna

Dato : 19-08-03 17:21

Jeg har haft dette kamera i et par måneder og er meget begejstret for det.
Det er let at bruge, og billederne er efter min mening virkelig gode.
Du kan læse en anmeldelse af kameraet her :
http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_s400-review/

og her:
http://www.dpreview.com/reviews/canons400/

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 19-08-03 18:22

Hej Morten,

> [...]
> er pengene værd, og om man evt. kan få samme kvalitet til mindre penge,

Jeg kan roligt anbefalde dette kamera. Det er endda faldet i pris her på det
sidste.

Selv har jeg ejet det i lidt over en måned og er fuldt tilfreds. Lækre
kamera som er utrolig kompakt .

/Glenn
(Remove "REMOVETHIS" in the end of my e-mail to reply.)

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-08-03 20:35

Glenn Rasmussen <tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS> wrote:

> Jeg kan roligt anbefalde dette kamera. Det er endda faldet i pris her på
> det sidste.

Så derfor skal man huske at undersøge priserne grundigt forskellige
steder, før man køber. Går man ind til en tilfældig fotohandler, som
måske har haft kameraet på lager nogle måneder, kan han forlange den
gamle og højere pris. Det er sådan set helt retfærdigt, da han jo selv
har givet den gamle pris for kameraet. Det er bare ikke så sjovt for
forbrugeren. Tag også før-priser med et gran salt. Elektronik rasler ned
i pris. En god start er <www.edbpriser.dk>, hvor man kan se de billigste
steder. Det er måske parallelimport solgt på internettet. Måske er man
ikke til den slags, men det giver alligevel et indtryk af prisniveauet.

> Selv har jeg ejet det i lidt over en måned og er fuldt tilfreds. Lækre
> kamera som er utrolig kompakt .

Jeg er lige ved at sige, at det er overkill. Til almindeligt familiebrug
kunne man godt spare lidt og finde et andet kamera med færre pixler. Men
omvendt er det jo dejligt med lidt luksus.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : ulf westergaard

Dato : 19-08-03 21:39

MEGET lækkert kamera.
og dejlig lille så man gider at tage det med...

Husk at det ikke er alle steder hvor der medfølger DK manual.

Som der er skrevet mange steder fåes der en LowePro D-res 8S taske som
passer perfekt, vandsikret og som umiddelbart virker mere gennemført end
Canons originale. Og så koster den kun 179,- det rigtige sted.

Fra : TKL

Dato : 20-08-03 09:43

"> Som der er skrevet mange steder fåes der en LowePro D-res 8S taske som
> passer perfekt, vandsikret og som umiddelbart virker mere gennemført end
> Canons originale. Og så koster den kun 179,- det rigtige sted.

Hej Ulf,

Kan du fortælle, hvor tasken kan købes til den pris? Jeg har ikke kunnet
finde forretningen.

Thomas