Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon SF. Nogen erfanringer?
Fra : enrico

Dato : 19-08-03 12:34

CANON EF 135 MM/2.8 SF , hvor SF står for Soft Focus.

Jeg kunne forestille mig den til portrætter. Er der nogen, der har
erfaring med dettte objektiv... evt. billeder, man kan se.

Den er ikke USM??? Er der autofokus???

På forhånd tak.

-enrico

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Her skulle stå noget smart, men jeg kan intet finde på :(
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 19-08-03 13:23

enrico <enricoool@hotmail.com> wrote in

> CANON EF 135 MM/2.8 SF , hvor SF står for Soft Focus.
>
> Jeg kunne forestille mig den til portrætter. Er der nogen, der har
> erfaring med dettte objektiv... evt. billeder, man kan se.
>
> Den er ikke USM??? Er der autofokus???

Data -> http://www.tanchung.com/canon/ef135mmf28softfocus.htm

...hvor der angives at motoren er AFD, dvs. ikke USM.

Jeg har ikke prøvet objektivet selv og det er ikke så tit man støder på folk
der har det - de fleste jeg læser om bruger 135 mm f/2 L (men så er prisen jo
en helt anden..)

Lidt skriv om objektivet og et enkelt billede ->
http://emedia.leeward.hawaii.edu/frary/toolbox6.htm

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
Photos at http://www.darling.dk

Fra : enrico

Dato : 19-08-03 16:18

On 19 Aug 2003 12:22:50 GMT, Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am>
wrote:

>Lidt skriv om objektivet og et enkelt billede ->
>http://emedia.leeward.hawaii.edu/frary/toolbox6.htm

Tak for det Kenneth! Ja, den softer godt nok meget.

Jeg vil gerne se andre resultater, hvis nogen løber over et par
billeder taget med SF indstilling 0, 1 og 2

-enrico