Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken printer ?
Fra : Michael Schrøder

Dato : 19-08-03 07:59

Normalt ville jeg nok henvise mig selv til dk.edb.hardware, men der kender
man ikke det særlige behov udskrift af foto's medfører - så jeg håber I vil
hjælpe...

Min gamle HP880C er død, og var ikke specielt god til at udskrive billeder,
så nu er jeg gået på jagt efter en ny printer.

Jeg har snuset rundt på HP, Canon og Epson's sites og er endt med følgende
krav:
Til kant på A4
6 farver i seperate patroner
parallelport (så den kan sidde på min printserver)
helst ikke over 2.500 -3.000 kr

Det giver begrænsede valgmuligheder:
Canon S830D (dog uden parallel)
Epson Stylus Photo 925 (igen uden parallel)
Epson Stylus Photo 950

HP synes jeg ikke umiddelbart har noget at byde på...

Er der nogen mærker/modeller jeg har overset ?

Har I nogen andre kommentarer, bud m.m. så hjælp endelig

mvh Michael Schrøder

Fra : ulf westergaard

Dato : 19-08-03 09:47

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen mærker/modeller jeg har overset ?
>
> Har I nogen andre kommentarer, bud m.m. så hjælp endelig

Jeg ville købe Canon i850

D.8/8 23:53 var det et indlæg som sikkert kan bruges
vh uw

Fra : Michael Schrøder

Dato : 19-08-03 10:12

"ulf westergaard" <ulf.westergaard@get2net.dk> wrote in message

> Jeg ville købe Canon i850
>
> D.8/8 23:53 var det et indlæg som sikkert kan bruges

Ja jeg synes nok der havde været noget for nylig - men der var længere
"derned" end jeg troede...

i850 er absolut et godt bud - og prisforskellen til i950 er stor...

- men hvor meget betyder det at den har 4 farver imod de andres 6 farver ?

mvh Michael

Fra : Olesen

Dato : 19-08-03 17:24

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev i en meddelelse

> - men hvor meget betyder det at den har 4 farver imod de andres 6 farver ?

De fleste topprintere har god opløsning idag.
Derfor er ting som hudtoner næste ting
de bedømmes på bla, og så er 6 patroner
et must, hvis du vil hive det sidste ud af
printeren...

Fra : Henrik

Dato : 19-08-03 10:55

On 19/08/03 8:58, in article 3f41ca9a$0$13171$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
> [...]

> Er der nogen mærker/modeller jeg har overset ?
>
> Har I nogen andre kommentarer, bud m.m. så hjælp endelig

Hej Michael,

Det er næsten ligeså svært som at vælge mellem kamera!

Jeg kan klart anbefale dig Epson 950 har selv haft den indtil for nylig, jeg
udskiftede den med en Epson 2100 da den printer i op A3+. Og bruger en anden
type blæk etc.

Epson 950 køre med 6 farver der er dog 7 patroner i, men det er desværre 2
sorte den ene sorte burde have været en gråtoner som der i Epson 2100.

Epson 950 er en rigtig god Photo printer som bruger mindre blæk, ca. 20%
mindre en den foregående printer jeg havde, epson 895/890. Da jeg købte 950
var det et valg mellem den og Canon S900, begge printer er fremragende og
der er for og imod på dem begge, Canon printer klart hurtigere ud end Epson
men jeg kan bedre lide farverne på Epson.

Jeg ved ikke om du har brug for det, men 950eren printer også ud på CD-rom/
DVDR det kræver dog at skiverne er printabel. Endvidere kan du købe papir på
ruller og printeren kan selv klippe dem til, eller du kan lave lange bander.

Se på dette link som er en printtest på Epson 950 hvor der sammenlignes med
udskrift kvalitet fra HP og Canon og måske kan det hjælpe dig med et valg.

http://www.dp-now.com/Features/Printer_reviews/Epson_950_preview2/detail/det
ail.html

Henrik

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-08-03 12:57

Michael Schrøder wrote:

> Er der nogen mærker/modeller jeg har overset ?

Hvis du vil have markedets bedste fotoprinter pt., så kommer du ikke
uden om Canon i950: Den laver kanon-udskrifter, den er lynhurtig, den er
tyst. Og så holder den sig lige inden for dit budget (næsten).

--
-Jens B.

Fra : ulf westergaard

Dato : 19-08-03 13:19

> [...]
> uden om Canon i950: Den laver kanon-udskrifter, den er lynhurtig, den er
> tyst. Og så holder den sig lige inden for dit budget (næsten).

Har selv købt i850 og er yderst tilfreds (kom fra HP deskjet)
især er blækøkonomien relevant - da det er der pengene hos især HP hentes
hjem.

Canon er væsentlig mere blækøkonomisk samtidig med at den kan erhverves for
under 1400 kr.
Køb IKKE kopiblæk til denne printer da dyserne ellers tilstoppes (kører med
2 picoliter dråber).

Dog har jeg manuelt justeret magenta til -3 og kontrast +7 da den har
tendens til at printe en anelse for lyst og rosafarvet.
(Min erfaring med HP som reference)

vh Ulf

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 19-08-03 19:15

Jens Bruun skrev:

> Hvis du vil have markedets bedste fotoprinter pt., så kommer du ikke
> uden om Canon i950: Den laver kanon-udskrifter,

Jeg går og spekulerer på at købe Canon i950. Kunne du ikke oplyse
hvilket fotopapir, du synes er godt sammen med denne printer?

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-08-03 07:21

Svend Erik Bertelsen wrote:

> Jeg går og spekulerer på at købe Canon i950. Kunne du ikke oplyse
> hvilket fotopapir, du synes er godt sammen med denne printer?

Canons eget Pro-papir - uden nogen som helst tvivl. Jeg har prøvet flere
typer papir, og ingen når op på højde med Canons eget papir, der til
gengæld giver det bedste resultat, jeg nogen sinde har set fra en
printer af denne type.

Det er mit indtryk, at man med denne printer bør holde sig til
originalblæk og -papir, hvis den skal komme til sin fulde ret. Betaler
man 3K for en kvalitetsprinter, bør man også reservere de sidste ekstra
penge til det rigtige tilbehør, hvis du spørger mig.

--
-Jens B.

Fra : Gert Andersen

Dato : 20-08-03 10:49

In article <MPG.19ac7f5d19b601989896a5@News.CIS.DFN.DE>,
nospamtoseb@private.dk says...

> Jeg går og spekulerer på at købe Canon i950. Kunne du ikke oplyse
> hvilket fotopapir, du synes er godt sammen med denne printer?

Hej

Prøv Printasia fra Ilford. Det findes i Satin og Glossy. Jeg har haft en
Epson 895 som er skiftet ud med en Canon 950i.

Canon 950i giver efter min mening de bedste print, især på Ilford papir.

Jeg har prøvet samtlige papirtyper fra Canon og Epson, men der er ikke
noget som slår Ilford. Kan købes for 2 pakker for en hund

Gert

Fra : Flemming Reintoft

Dato : 08-09-03 21:23

Hvor køber du Printasia fra Ilford?

Venlig hilsen
Flemming Reintoft

--
http://home2.inet.tele.dk/flre/

Fra : emj

Dato : 08-09-03 21:38

On Mon, 8 Sep 2003 22:22:37 +0200, "Flemming Reintoft"
<flre@adslhome.dk> wrote:

>Hvor køber du Printasia fra Ilford?
Se forhandlerliste på
http://www.ilford.dk/
Hilsen emj

Fra : Gert Andersen

Dato : 09-09-03 13:55

In article <3f5ce512$0$16868$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
flre@adslhome.dk says...
> Hvor køber du Printasia fra Ilford?
>
> Venlig hilsen
> Flemming Reintoft

Hej

Hos
Bingo Foto 1
Frederikssundsvej 57
2400 København NV

2 pakker for en hund, du kan vælge mellem Satin & Glossy. Kamerahuset
har osse Ilford, de er bare dyrere.

Jeg har osse prøvet Canon's papir og jeg synes stadigvæk at Ilford er
bedre (og væsentlig billigere)

Hilsen
Gert

Fra : Gert Andersen