Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Fokus i stykker....
Fra : Steffen Holm

Dato : 18-08-03 15:51

Hej NG.

Desværre tog mit kamera sig en tur på gulvet her forleden. Dette resulterede
i at fokus røg sig en tur. Efter test af kameraet er det eneste fejl jeg kan
finde - zoom virker, lysmåling virker, billederne bliver taget og lagret -
dog temmelig uskarpe...

Mit spørgsmål er nu - hvor omfattende er en reperation?

Forøvrigt er kameraet købt i februar måned '03 i Schweiz. Hvordan er
reglerne for garanti i.forb. med mit problem, når kameraet er købt i
udlandet?Kameraet er et Panasonic DMC FZ1.

På forhånd tak.

--
Steffen Holm

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-08-03 16:10

"Steffen Holm" <mail@skibumsen.dk> skrev :

> [...]

>reglerne for garanti i.forb. med mit problem, når kameraet er købt i
>udlandet?Kameraet er et Panasonic DMC FZ1.

Forventer du at en garanti, skal dække tab på gulvet?
--
Knud

Fra : Steffen Holm

Dato : 18-08-03 16:24

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev:

> Forventer du at en garanti, skal dække tab på gulvet?

Forventer - Nej. Håber - Ja.

--
Steffen Holm

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 18-08-03 17:14

Steffen Holm wrote:

> Forventer - Nej. Håber - Ja.

Hvis det ka' ses at det har været tabt, så skal du ikk forvente
noget.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Steffen Holm

Dato : 18-08-03 18:18

"Niels Ebbesen PowerBook" <niels@niels-ebbesen.net> skrev:

> Hvis det ka' ses at det har været tabt, så skal du ikk forvente
> noget.

Der er heldigvis ingen mærker på kameraet overhovedet. Eneste tegn på at der
er sket det "lille" uheld er at fokus ikke virker.

--
Steffen Holm

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 18-08-03 19:00

Steffen Holm wrote:

> Der er heldigvis ingen mærker på kameraet overhovedet. Eneste tegn på at der
> er sket det "lille" uheld er at fokus ikke virker.

Et kamera skal inden for rimmeligheddens grænser ku' holde til
stød og rystelser...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Steffen Holm

Dato : 19-08-03 10:39

"Niels Ebbesen PowerBook" <niels@niels-ebbesen.net> skrev:

> Et kamera skal inden for rimmeligheddens grænser ku' holde til
> stød og rystelser...!

Jeg synes at det i dette tilfælde burde have holdt. Det gjorde det desværre
ikke.

Hvad vi du foreslå at man burde gøre? Jeg overvejer lidt at kontakte
Panasonic Danmark, med den risiko at de afviser at reparerer kameraet pga.
den Schweizsiske oprindelse.

Jeg har på ingen måde lyst til at betale de sikkert flere tusinde kroner for
at få et halv år gammelt kamera repareret.

Hvad skal jeg gøre?

--
Steffen Holm

Fra : Per Bau

Dato : 19-08-03 11:02

"Steffen Holm" <mail@skibumsen.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har på ingen måde lyst til at betale de sikkert flere tusinde kroner
for
> at få et halv år gammelt kamera repareret.
>
> Hvad skal jeg gøre?

Checke om ikke du er dækket af dit forsikrings selskab.

/Per

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 19-08-03 11:54

Steffen Holm wrote:

> [...]
>
> Jeg har på ingen måde lyst til at betale de sikkert flere tusinde kroner for
> at få et halv år gammelt kamera repareret.

Tja - synes du det er urimligt, at du skal ha' alle fornøjelserne
ved den besparelse du havde ved købet i udlandet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-08-03 11:56

"Niels Ebbesen PowerBook" <niels@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> Tja - synes du det er urimligt, at du skal ha' alle fornøjelserne
> ved den besparelse du havde ved købet i udlandet...

> http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign

Nu ved jeg ikke hvem der har skrevet det oprindelige indlæg i denne tråd,
men hvis jeg ikke husker helt galt, så har Panasonic international garanti.
Jeg har selv prøvet et søsterprodukt, ( Panasonic ) men der stod Blaupunkt
på apparatet, men det var Panasonic, og der var ingen problemer, problemerne
blev løst, hurtigt, effektivt, og ikke mindst, gratis. Jeg er næsten sikker
på, at Panasonic vil opføre sig ligeså.

M.V.H.....Benny..

Fra : thomas

Dato : 18-08-03 20:14

> Hej NG.
>
> Desværre tog mit kamera sig en tur på gulvet her forleden.

Tak for advarslen - jeg vil sørge for, at mit kamera ikke får mulighed for
at tage sig den slags ture

/Thomas