Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af Compact Flash kort
Fra : Stig Frederiksen

Dato : 18-08-03 14:06

Hej Gruppe

Emnet har nok været oppe før, men har ikke kunne finde noget om det.

Jeg har netop købt et Canon G3, og skal nu bruge noget ram, 2 x 256MB.

Findes der en samlet test af de forskellige producenters flash kort, eller
er
det i virkeligheden ikke så vigtigt med hastigheden på kortet ??

Havde tænkt mig at købe PQI, da de giver 10 års garanti.

Mvh

Stig Frederiksen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-08-03 14:32

Stig Frederiksen wrote:
> eller er
> det i virkeligheden ikke så vigtigt med hastigheden på kortet
??

Kommer an på hvordan du bruger det.

Så længe du "kun" tager et billede ad gangen (almindelig
fotografering) - så er det fuldstændig underordnet med
hastigheden.

Der hvor de hurtige kort er en fordel er til serieoptagelser og
video.

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Jacob K.

Dato : 18-08-03 16:52

Hej Jan.

> [...]
> hastigheden.
>
> Der hvor de hurtige kort er en fordel er til serieoptagelser og

Har du personligt erfaring med dette? Jeg skal også ud og købe mig et større
CF-kort, og jeg havde sådan set bare tænkt mig at købe det billigste. -Men
eftersom jeg bruger video-funktionen temmeligt meget, er dét måske ikke så
god en idé?
Det er et Canon Ixus v3 jeg anvender.

-Jacob K.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-08-03 17:50

Jacob K. wrote:
> [...]
> større CF-kort, og jeg havde sådan set bare tænkt mig at købe det
> billigste. -Men eftersom jeg bruger video-funktionen temmeligt meget,

Desværre ikke - det er mest hvad jeg har læst mig til her i gruppen -
måske andre har mere erfaring med video ?

Jeg købte et par billige 512 mb Kingston kort til mit G3 - og de er
fortrinlige til alm fotografering.

Men video bruger jeg stort set ikke.

-

Fra : Gert Andersen

Dato : 18-08-03 14:40

In article <bhqiv2$9b3$1@news.cybercity.dk>, oz5u@cool.dk says...
> [...]
> det i virkeligheden ikke så vigtigt med hastigheden på kortet ??
>
> Havde tænkt mig at købe PQI, da de giver 10 års garanti.

Hej Stig

En sammenligning finder du på:

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007

og

http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

Som du kan se, er der stor forskel på de enkelte kort. Om det har
betydning er en anden sag.

Hilsen
Gert

Fra : Claus Smith

Dato : 18-08-03 17:53

Jeg laver ganske udemærkede serieskud med mine to Sandisk 512 mb standard
kort i min Nikon D1, måske kunne man opnå en højere hastighed med hurtigere
kort, men disse kort dækker fint mine behov.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk
www.babesline.dk
www.modellerne.dk