Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til køb af dig.kamera
Fra : Michael H

Dato : 18-08-03 10:26

Hej med jer

Jeg vil gerne ha' mig et digital kamera, men jeg aner intet om dem.
Skal det der megapixel være så højt som muligt, eller er det zoom
man skal gå efter eller........????????
Det skal bare bruges til at ta' nogen alm. billeder til føs'dage,
lidt bilræs, og når der skal sælges noget på nettet, fordi alle
spørger om man har billeder af tingen der sælges.

Jeg havde tænkt mig at ofre ca. 2000,- på kameraet og så lidt
oveni til extra kort.
Er der nogen af jer der kan fortælle mig hvilket kamera, jeg skal gå
efter og hvor det kan købes ???

Jeg har set at El-Giganten har et Sony DSCP32 til 1999,-
men jeg aner ikke om det er noget værd...

Nogen der kan hjælpe ???

Michael

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 18-08-03 11:50

Sony DSCP32 har ingen optisk zoom, hvilket du kan undvære, når du
fotograferer til fester og salg på nettet. Men til motorløb, har du brug for
mindst 3x optisk zoom (glem alt om digital zoom) Det lidt dyrere Canon A60
(kr. 2.195) vil efter min mening være et rigtigt godt kamera til dit formål.

Under alle omstændigheder gå efter et anerkendt mærke, Canon, Sony,
Olympus..... Med dit budget er det 2 til 3 Mpix kamera og 3 x optisk zoom,
du skal gå efter.
Mvh
Kenneth

Fra : Michael H

Dato : 18-08-03 11:58

"Kenneth Villefrance" <mainecoon@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Under alle omstændigheder gå efter et anerkendt mærke, Canon, Sony,
> Olympus..... Med dit budget er det 2 til 3 Mpix kamera og 3 x optisk zoom,
> [...]

Men det har jo ikke så mange Mpix, som nogen andre kameraer jeg har set.
Jeg har set nogen op til 5 Mpix, og så skulle jeg jo mene at det var
meget bedre, medmindre at det Mpix ikke har noget at sige..

Michael

Fra : AB

Dato : 18-08-03 12:12

> [...]
> Jeg har set nogen op til 5 Mpix, og så skulle jeg jo mene at det var
> meget bedre, medmindre at det Mpix ikke har noget at sige..

hehe, det er nok et af de mest gennemdebatterede emner indenfor digital
fotografi. Her er en lille guide, hvor du kan læse dig til forskellen mellem
MP:

http://www.fotoshoppen.com/guide.htm

som udgangspunkt har du dog ikke brug for mere end 2MP til billeder i normal
størrelse, dvs. 10x15 cm

/Anders

Fra : MaRk

Dato : 18-08-03 13:07

> Men det har jo ikke så mange Mpix, som nogen andre kameraer jeg har set.
> Jeg har set nogen op til 5 Mpix, og så skulle jeg jo mene at det var
> meget bedre, medmindre at det Mpix ikke har noget at sige..

Næe, men optik osv skal jo også kunne følge med.

Jeg vil anbefalde dig A60 til den pris/spec.

Har det selv, blandt andet sammenlignet med at medion 4mp kamera, og mit var
helt klart bedst i farver osv. det var vi enige om begge to.

Du får hvad du betaler for, hold dig til de kendte mærker som: canon, nikon,
olympus.

Læs nogen test rundt om på nettet, feks. http://www.dpreview.com/

Feks, har mit canon en god batterilevetid, et sæt batterier kan godt holde
3-400 billeder med skærm og leg

Drop at kig efter supermarkeds tilbud som i føtex, aldi, bilka, netto, obs
osv

Mvh
Mark