Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon RAW filer
Fra : claria

Dato : 18-08-03 07:52

Hejsa

Jeg har som nogen ved lige købt mig et Canon G5.
Jeg har lidt problemer med den medfølgende software og det drejer sig om
konverterings softwaren fra RAW til TIFF.

Da jeg også har et gammelt Canon PowerShot Pro70, og dette udemærkedet
kamera levere også RAW format filer.

Jeg har fundet udaf at den software som jeg nu har fået med G5'eren ikke kan
læse mine gamle RAW format filer fra Pro70'eren.
Så er det nu at jeg gerne vil vide om der er nogen i denne gruppe som har
været udefor dette problem?

Jeg har kontaktet Canon DK uden at de kunne løse mit problem på en fornuftig
måde - deres forslag var at jeg stadigvæk skulle blive ved med at bruge den
software som jeg havde til Pro70'eren, hvis jeg altså stadigvæk ville bruger
dette gammel kamera, som den person jeg talte med "aldrig" havde hørt om.

Al hjælp er velkommen.

Mvh
Claria

Disclaimer: Dette er min personlige mening og ikke et udtryk for Icopal A/S
Group R & D mening.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 18-08-03 07:58

Mon, 18 Aug 2003 08:51:40 +0200, skrev "claria" <claria@@paradis.dk>:

>Mvh
>Claria
>
>Disclaimer: Dette er min personlige mening og ikke et udtryk for Icopal A/S
>Group R & D mening.

Den disclaimer må vist siges at være overflødig eller en skjult
reklame. Din afsenderadresse er <claria@@paradis.dk> og kun de
færreste her - om nogen overhovedet - ved at du er ansat hos Icopal.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : claria

Dato : 18-08-03 08:11

Hej Kurt

Det er ikke skjult reklame fra min side, men derimod en meget meget stor
UPS fra mig af.
Jeg vil hermed undskylde for den disclaimer - det skal aldrig ske
mere....... ;-}

Claria

Fra : pwa

Dato : 18-08-03 08:36

"claria" <claria@@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Group R & D mening.
> --------------------------------------
> Læs mit tidligere indlæg (forskel på filtyper TIFF og RAW postet
16.08.2002)
Det er ganske vist: RAW-filen dannes af informationerne fra din chip, og
den er nødvendigvis ikke den samme i Pro70 versus G5, derfor er den
medfølgende software til at "aquire" raw specifik for hver chip..deri ligger
sikkert forskellen.
At de hos Canon ikke har bedre information er jo kun beklageligt, men de
skal jo også kun sælge......

v/h pwa.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 18-08-03 09:39

"claria" <claria@@paradis.dk> wrote in

> Al hjælp er velkommen.

Jeg bruger BreezeBrowser (http://www.breezesys.com/BreezeBrowser/index.htm)
til konvertering af mine RAW filer fra D30. Featurelisten for programmet
angiver ikke Pro 70 RAW filer som understøttet, hvilket kan tyde på at RAW
formatet for dette kamera måske er væsentlig anderledes end for senere Canon
kameraer?

Anyway, du kan hente en gratis prøveversion af BreezeBrowser og se om den
virker...

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
Photos at http://www.darling.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 18-08-03 13:16

Som du kan se her
http://www.powershot.com/powershot2/customer/driverdown.html, så er Pro70
ikke længere understøttet af den software, der er tilgængelig nu. Kan du
ikke installe både den nye og den gamle software? Jeg ser ikke andre
muligheder, med mindre 3rd party software supporterer både Pro70 og G5.
Mvh, Hans

Fra : Claria

Dato : 18-08-03 15:21

Tak til jer allesammen

> [...]
> ikke installe både den nye og den gamle software? Jeg ser ikke andre
> muligheder, med mindre 3rd party software supporterer både Pro70 og G5.

Jeg kan godt og har gjort det som du forslår mig.

Nu leder jeg med lys og lygte efter 3rd part software for det må da
findes.... :-}

Claria

Fra : Insideout

Dato : 18-08-03 19:53

"Claria nospam" <claria@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> Nu leder jeg med lys og lygte efter 3rd part software for det må da
> findes.... :-}

http://www.breezesys.com/BreezeBrowser/features.htm til dit G5

Mvh
Henrik

Fra : Insideout

Dato : 18-08-03 19:53

Fra : Thomas Corell

Dato : 18-08-03 15:25

Hans Kruse wrote:
> [...]
> ikke installe både den nye og den gamle software? Jeg ser ikke andre
> muligheder, med mindre 3rd party software supporterer både Pro70 og G5.

http://www2.primushost.com/~dcoffin/powershot/

Kan ifølge websiden, har dog ingen personlige erfaringer med det tool på
Canon raw-filer.

--
Don't waste space

Fra : enrico

Dato : 19-08-03 12:27

Breeze Browser er et rigtig godt værktøj til Canon raw-filer

-enrico