Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Specifikationer på blitz
Fra : Steffen

Dato : 17-08-03 14:38

Jeg kan ikke finde nogen hjemmesider fra fabrikanter af uorginale blitz.
Når jeg f.ex. søger i Google på "Sunpack", så får jeg en masse hits fra
amerikanske og tyske fotohandlere, men ikke noget, der ligner en
producenthjemmeside.

Jeg er specifikt interesseret i, om der er nogen, der laver blitz, der
kan bruges sammen med et Sony DSC-S75 (som har en speciel blitz-sync
gennem et jack-stik), og det hjælper jo nok ikke at spørge Sony.

pft
steffen

Fra : Jens Lundtofte

Dato : 17-08-03 15:47

"Steffen" <steff@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan bruges sammen med et Sony DSC-S75 (som har en speciel blitz-sync
> gennem et jack-stik), og det hjælper jo nok ikke at spørge Sony.

Ved ikke om de laver til Sony.

http://www.metz.de/1_metz_2000/index.html

Mvh
Jens

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 17-08-03 16:58

"Jens Lundtofte" <jens_lundtofte@mail.tele.dk> skrev i dk.fritid.foto:

> [...]

Sunpak's officielle hjemmeside er http://www.sunpak.jp - men du skal
regne med at den er på japansk Du kan evt. bruge deres amerikanske
leverandør, der har registreret http://www.sunpak.com

Et mulighed er Metz, der på deres hjemmeside http://www.metz.de
fortæller, at du skal bruge en SCA 3602 for at få deres flash til at
virke på et Sony DCS-S75:
http://www.metz.de/1_metz_2000/m_pages_english/4_mecablitz/mecablitz_digital_tabelle_content.html

Ellers kan du vælge mecablitx fra menuen og i en undermenu vælge
SCA-adapter, hvor du kan klikke dig frem til modellen.

Et alternativ er Vivitar http://www.vivitar.com, men deres hjemmeside
er ikke nær så informativ som Metz.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Jack L.

Dato : 17-08-03 15:50

Steffen wrote:
> [...]
> blitz. Når jeg f.ex. søger i Google på "Sunpack", så får jeg en masse
> hits fra amerikanske og tyske fotohandlere, men ikke noget, der

Du kan også forsøge at søge efter "Vivitar"

Fra : Jan

Dato : 17-08-03 18:00

> [...]
> Når jeg f.ex. søger i Google på "Sunpack", så får jeg en masse hits fra
> amerikanske og tyske fotohandlere, men ikke noget, der ligner en

Prøv http://www.sunpak.com/

Jan